Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pannkakor är poppis bland barnen

Skrivet av X-tjejen
och en tanke slog mig igår Hur i hela friden hinner man med med fler barn att steka serva dela sylta pankakor till ungarna *s*
pannkakor är ju helt klart godast direkt från stekpannan men redan med 2 barn börjar det bli väldigt svårt att hinna med servicen
Som tur är brukar maken steka dem och jag lastar på tallrikarna
storebror hojtar "Mera pannkaka" "sylt oxå" "men mamma dela den" Lilla Ida säger Öööh Öööh och hytter med gaffeln tro inte man kan äta pannkakor med fingrarna brossan har ju gaffel.. och hon behöver lite hjälp
sedan frossar de i pannkakor storebror äter 3 st och lilla damen 1.5!!
och så pustar man som mamma när kvällsmaten är över

och då slår tanken mig hur blir det nästa år när 3 huliganer vill ha pannkakor!!! *s*
Svar på tråden: Pannkakor är poppis bland barnen

De får lära sig att vänta...

Skrivet av  Wondergirl
Vi steker pannkakor för glatta livet för att tillfredställa de små men ändå får de vänta. Och vänta på sin tur.
 

Våra ligger på varmhållning i ugnen..

Skrivet av  Madicken & Elliot
medans jag gräddar dom :-)
 

Alternativ 1 o 2 o 3 ;-)

Skrivet av  Ypsilon
1: Om man är förutseende nog att veta när man ska äta pannkisar så kan man ju göra iordning ett lass t.ex dagen/kvällen INNAN när barnen kanske sover eller maken är hemma och sen värma
2:Eller som en annan - steker ett gäng medans de leker o lägger dom i en bunke för varmhållnng, sen får de komma o äta samtidigt som jag hinner steka fler under tiden :-)
Alternativ 3: Göra ugnspannkaka :-)
 

Känner igen det där =0)

Skrivet av  Gloria med Lucas 9909 o Evelina 031001
Tre hulliganer fixar du lätt X-et *skrattar*

Tänk om du får tvillingar... ha, ha, ha

Då blir det helt plötsligt FYRA hulliganer ;)
 

Artiklar från Familjeliv