Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tankar för dagen...

Skrivet av Stello
Jag vet inte om jag berättade detta förra hösten, men när ALbin var någon vecka så ringde en gammal kursare för att gratulera. Vi två var rätt så bra kompisar (bla så bodde vi ihop ett år tillsammans med två andra tjejer) men samtidigt bittra konkurrenter. Det var väl egentligen bara vi två av tjejerna i kursen som hade ambitioner att "göra karriär" och vår kontakt de senaste åren har varit lite ansträngd eftersom det mesta gått ut på att tala om för varann hur bra det har gått för oss. Tja, från hennes sida naturligtvis, själv står jag över sånt... ;-)

För drygt ett år sen så ringde hon alltså för att gratulera till Albin, hon bor i Schweiz och jobbar för IKEA runt i välden så när hon ringde så var hon i Indien och satt på en bullrig flygplats. Hon grattade och konstaterade i samma mening att hon ALDRIG skulle vilja ha barn NU!!! Nej, det var ju nästan äckligt med barn och dessutom så hade hon ju ett sånt toppenjobb som hon inte skulle kunna pyssla med om hon hade ett "kryp" hemma. osv osv... Och där satt jag ensam och nyförlöst ute i skogen med en lätt förlossningsdepression och bara grät... Jag kände mig så fasansfullt avundsjuk och värdelös!
Sen dess har vi inte hörts av så mycket alls, jag vet att hon inte menade nåt illa men hon sårade mig in i själen den gången.

Idag fick jag ett mail av henne med en bild av henne och hennes nyfödde son och en lång historia om hormoner och kärlek och sånt... (jag fick reda på att hon var gravid på julafton av en gemensam vän, så bra kontakt har vi haft...)
Jag kan inte hjälpa att jag sitter med ett elakt leende och funderar på spydiga svar till henne... *he he he*

Fast jag har bara skrivit ett lite "halvelakt" mail och ska nog skicka nån present också, men det känns bra att veta att hon också är där nu och inte kan åka till Indien på tjänsteresa på LÄÄÄÄNGE!

En lång historia men jag var tvungen att berätta för nån om mina mindre goda sidor...

Jag kan inte hjälpa
Svar på tråden: Tankar för dagen...

Skadeglädje är den sanna glädje...

Skrivet av  Madicken & Elliot
var det väl någon som sa en gång. Förstår din känslor fast vara elak tillbaka är ju inte lika lätt, eller hur ;-)

Skicka henne tröja med texten "Fast i blöjträsket" eller något *S*