Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Slutat amma idag

Skrivet av space m Éowyn o bf 27/7
Nekade dottern imorse och nu vågar jag knappt gå hem för att jag är "rädd" för vad som ska hända när hon märker att hon inte får amma efter kvällsbadet. Det är ju frestande att låta Micke ta hand om läggningen men samtidigt så är det ju lite mammanärhet hon är van vid och vill ha. Får nog ta det själv...Problemet är att jag har ont i ryggen och inte orkar gå och bära henne hur mycket som helst. Vi får väl se hur det går.

En del av mig vill fortsätta amma men en annan del vill absolut INTE fortsätta amma. Svårt, svårt, svårt. Önska mig lycka till!
Svar på tråden: Slutat amma idag

Lycka till!

Skrivet av  Gloria med Lucas 9909 o Evelina 031001
Vet hur svårt det kan vara.
Ammade själv lilleman tills han var 1½ ungefär.

Håller tummarna för att det inte ska bli allt för jobbigt för någon av er.

Kramar
 

Lycka till!

Skrivet av  Madicken & Elliot
Det är inte lätt att neka ens lilla älskling bröstet men det gäller att vara envis .-)
 

Hoppas...

Skrivet av  Annika m Melvin
... det går bra så småningom med det där att sluta amma. Jag slutade ju för länge sedan och det var aldrig några problem så jag har inte några råd och tips att komma med. Samtidigt kanske du vill ha din kropp lite för dig själv några månader innan det är dags för nästa lilla parvel som vill ha mat! Det enda som är viktigt tror jag är konsekvens om man verkligen vill sluta. Men det är inte lätt att vara "hård" mot de små....
 

Artiklar från Familjeliv