Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När kan vi börja använda hoppgunga?

Skrivet av Cia
Om ett par dagar är vår dotter 3 månader och det bästa hon vet är att stå upp (hjälper henne genom att hålla henne under armarna). Vi har fått en hoppgunga och på tillhörande bruksanvisning står det att hoppgungan ska användas från 4 månader. Kan jag redan nu använda den kortare stunder (hon är stadig i nacken), eller?
Svar på tråden: När kan vi börja använda hoppgunga?

Jag läste...

Skrivet av  Jenny -78 med Gustav 22/1
...i nån tidning att man kan börja använda hoppgunga från det att babyn kan sitta själv.

Det har alltså med stabiliteten / styrkan i ryggen att göra.

Mvh
Jenny
 

Vid 6-8mån #imt

Skrivet av  Lisa m Viktor15/12 + två till
...
 

prova

Skrivet av  emla
är hon stadig i huvudet och vill belasta lite så testa. hoppgungan stabiliserar ju även nacke huvud.
du behöver ju inte låta fötter och ben ta förmycket tyngd utan bara nudda golvet.
rekomendationer är just rekomendationer man måste se till varje barn individuellt. min son var oxå tidig med det där ståendet och vi lät honom testa hoppgungan tidigt med ok resultat.
 

Hoppgunga!!

Skrivet av  Christina
Hej,

Min lille son älskar också att stå upp och jag har hört talas om hoppgungor men jag har inte hittat någon i de leksaksaffärerna jag har varit i. Vet du var eran är inköpt??

Hälsningar Christina
 

Har sett dem hos

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
babyproffsen, barnens hus, BR (tror jag) och babyland.
 

Po.P har också

Skrivet av  Jeanette m Allis 021205
Har beställt en från dem - får den nästa vecka. Tror den går på ca 500:-
 

Om du tycker

Skrivet av  Lotta m Oskar och Vilmer
att hon är stadig i nacken, kan du ju prova!
Hon lär ju säga till om hon inte skulle gilla det...! =)
Testa några minuter till att börja med!

Oskar började sitta i sin när han var 3 månader.
Vilmer är än så länge inte en stå-bebis, så vi får väl se vad han tycker om den sen när det är dags.