Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

k*l*ä*d*e*r

Skrivet av Yunas mamma Jenny
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?

kramossssss

Svar på tråden: k*l*ä*d*e*r

Bea svarar

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?
Vilket väder? Vi har här i Boden kring 5 grader och då kör jag med fleece + åkpåse. Han har inte alltid fleecebycor på sig utan ibland fodrade byxor. Åkpåsen är rätt varm.

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)
När det kryper ner mot nollstrecket då plockar vi fram overallen. Om det blir åkpåse eller bara indskyddet på vagnen beror på hur kallt det är.

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?
När han skallgå ute, inte aktuellt ännu. När han bara skall sitta i vagnen har vi tjockstrumpor och tossor.

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?
Gillar färgglada kläder (vilet är svårt att få tag på till hyfade priser till en pojke) och utan stora blaffiga tryck. Köper en hel del på Lindex. Eftersom jag har en pojk sen tidigare som var i den här ålder i slutet av vintern 2002 så har jag en hel del kläder kvar så speciellt mycket behöver jag inte köpa. Kanske lite långkallingar, långärmade bodys och någon snygg tjocktröja och byxor
 

svarar själv

Skrivet av  Yunas mamma Jenny
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?

-Ja det är det jag just funderar på¨;) tänker på 5-10 grader.

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)

-*Undrar* känns nästan som man redan nu kan börja med vinteroverall om man kör utan åkpåse men det är nog lite tidigt...

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?
Yuna är 9 månader nu och vill inte ha skor. Hon vill gärna gå med hjälp och inte sitta i vagnen så långa stunder så jag tror det blir snart. Hon har pyttefötter!! 18-19 tror jag. Lär köpa ett par vinterkängor till december..Hmmm

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?

-Jag gillar tuffa tjejkläder, inge hyrschpyrsch gulligull. Rosa är fint om det är tufft stuk. Pop och lindex,guppi, hm ibland. Det mesta randigt..

Nått som måste köpas
-moccasiner
-strumpor med halkskydd
-fleceoverall fast det är det jag funderar på...
-pyjamasar(så dyrt!!!)
-bodyssar

gomorron förresten

kramoss



 

Svarar...

Skrivet av  Lisa m Viktor 15/12-02*PÅ BESÖK*
*Vad tror ni om en fleeceoverall+varm åkpåse i detta väder?
-Viktor har sin fleeceoverall nu men inte varm åkpåse utan en filt

*När byta till vinteroverall(med el utan åkpåse måntro?)
-Jag sätter på Viktor vinteroverallen när det blir minusgrader+åkpåsen

*När kommer ni börja med skor,och vilken ålder på bessen?
-I december när han är 1år

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vintern?
-Till Viktor gillar jag addidas,nike,fix tex,han passar bäst i mörkblått och vitt.
Behöver köpa en mössa till,strumpor och mera byxor..
-
 

Klädsvar!

Skrivet av  Sara m. Viggo 030120
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?
Svar: Det är säkert jättebra! Bara man känner på barnet då och då om det verkar lagom varmt.

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)
Svar: Viggo har redan använt sin vinteroverall 3-4 gånger. Han har bara innekläder (långärmad body och byxor, ibland utanpåtröja också) under och ingenting eller bara en tunn filt över benen. Åkpåsen tar vi fram när det blir ordentligt kallt.

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?
Svar: Inte förrän han går stadigt.

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?
Svar: Jag har redan köpt en termooverall (L.O.G.G.) som vi är supernöjda med. Har funderingar på ett tvådelat set också, men det får vänta.
 

Mians svar

Skrivet av  Mian m. Benjamin
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?
Känn på Yuna om hon känns lagom, det är nästan enda sättet att veta. Jag tycker också det är svårt.

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)
Vi måste köpa en overall i helgen. Vi brukar vara ute och krypa i trädgården varje dag, men nu är det så blött så det inte går längre utan overall. Benjamin blir alldeles till sig så fort jag öppnar ytterdörren, och lika ledsen igen när jag stänger. Den overall vi tittat på är rätt tunn, så den kommer vi använda så fort vi har köpt den.

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?
Använder redan skor eftersom vi kryper och går ute dagligen.

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?
Just nu är overall och vantar det stora måstet!
 

Sia svarar

Skrivet av  Sia m pojkarna och Tuva 021214
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?
Beror förstås på vilket väder det är! Här i Skåne är det inte så kallt att det behövs i alla fall. Tuva har haft fleecejacka och en toppluva de senaste dagarna. Idag är det lite mulet så kanske det blir fleecebyxa också. Ingen åkpåse!

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)
När det blir kallt.

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?
Tuva har skor på sig ibland redan, för hon gillar att vara ute och krypa och stå mot bänkar och annat.

*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?
Jag gillar kläder utan krusiduller och krimskrams. Hon har mycket kläder efter pojkarna men får också en hel del nytt. Hon har mycket röda kläder. Hon har inte så många klänningar men jag gillar enkla "västklänningar" (heter det så??) i Jeanstyg men body och strumpbyxor till.
Jag har köpt en termooverall till henne. Hon behöver inget särskilt nu men jag kommer nog ändå att handla en del :)

 

mina svar...

Skrivet av  maria m wilmer
*Vad tror ni om en fleeceoverall + varm åkpåse i detta väder?
lite varmt med varm åkpåse oxå skulle jag tro... Wilmer har vindoverall + filt

*När byta till vinteroverall (med el utan åkpåse måntro?)
ner mot nollan får nog temperaturen gå tror jag. Med filt eller åkpåse om det blir ännu kallare

*När kommer ni börja med skor, och vilken ålder på bessen?
Wilmer har redan skor, han har väl använt dem nån månad nu. (född dec). Han gillar att köra vagnen själv och vill inte alltid sitta, så skor är ett måste. Köpte oanvända kavat på en second hand affär för 150 =)


*Vad gillar du för kläder och vad vill du köpa till vinter?
Gillar lite tuffa kläder, blått och brunt är favoritfärger, inte så mycket grönt/beige.
Handlar gärna på pop, hm, mindre butiker med tex name it som är ett favvomärke, även på åhlens.
 

Artiklar från Familjeliv