Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

L & Lill-Nils!

Skrivet av åj67 m Hanna -93, Malin -94 Ludvig-030203
Hur gick det med sömnen i natt? Ludvig sov i alla fall bättre i natt, vaknade nog bara två gånger tror jag. Jag är sällan vid fullt medvetande på natten så jag har inte så noga koll.

Kram Åse
Svar på tråden: L & Lill-Nils!

Tackar som frågar! :)

Skrivet av  L & Lill-Nils
Men ack! Det var nog bara en engångsföreteelse verkar det som. Nils vaknade som vanligt i natt: ca 24.00, 02.00, 04.30, 6,00 för att sedan slutligen vakna av väckarklockan kl 07.30. GÄÄÄÄÄÄÄÄSP! Nu är man sitt vanliga gamla jag och går i dvalan igen.

Vi får dock hoppas att Nils inser fördelarna med en utsövd mor och gör om det snart igen. Jag tänkte nämligen att vi skulle ha ett ordentligt snack i eftermiddag Nils och jag! Vad tror du funkar bäst i den här åldern: mutor eller hot? :)

Skönt att du fick sova lite bättre i natt! Livet blir så mycket lättare när är så pass pigg att man fungerar någorlunda normalt i alla fall. Jag kan verkligen förstå att det i olika sammanhang har fungerat utmärkt att använda sömnbrist som tortyrredskap. Just vi hade nog dock varit ganska luttrade och sega att knäcka, eller vad tror du?
 

Seegt virke i den här kärringen!

Skrivet av  åj67 m Hanna -93, Malin -94 Ludvig-030203
Jag har precis varit ute på en uppfriskande promenad för att få Ludvig att somna. Fick en idé om att jag skulle passa på att dammsuga när han sover så jag var tvungen att sätta mig här och se om inte den idén försvann igen.

Det är jobbigt när barnen inte sover på natten, det har så stor betydelse för hur man skall orka tackla dagens gnäll och testerier. Fördelen med att ha barn sedan tidigare är ju att man vet att det går över även om det inte känns så när man är mitt uppe i det. Oftast ersätts det väl av något annat som är minst lika påfrestande, treårs-trots eller något liknande, men mellan perioderna är ju barnen så otroligt goa så det väger upp de jobbiga perioderna.

Nu vet du ju att Nils kan sova hela nätterna i alla fall, sen återstår det att se hur lång tid det tar innan han själv har förstått det också.

kram Åse
 

Artiklar från Familjeliv