Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ihopvuxen i underlivet

Skrivet av Anna & Alva 021220
Vi tyckte att Alva såg lite konstig ut i underlivet, som om att hon inte har ng öppning utan att det är ett tunt hudlager som växt över. På bvc så kunde de inte heller se ngn öppning utan misstänkte att hon var ihopväxt där nere. Nu skall vi till läkare så att de får titta på henne och om det är så så skall hon få ngn salva som öppnar upp. De sade att det kan liknas vid pojkar med för trång förhud. Har Ni hört om ngt sådant här?
Svar på tråden: ihopvuxen i underlivet

Hört talas om det

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
men inte någon egen erfarenhet eftersom jag har pojkar. Minns att det var någon i vb-01 som hade så på sin tös.
 

Min äldsta dotter

Skrivet av  Lott med Hilda 030208 + 3 till
hade det så och det upptäcktes först när hon vid 1 års ålder fått en kraftig urinvägsinfektion som vandrat upp till njurbäckenet.
De tog lite emlasalva och särade på blygdläpparna som satt ihop...sedan fick vi hålla isär med kompresser med inotyolsalva ett bra tag efteråt.
Hon for inte illa som tur är.
 

Hej Lott!

Skrivet av  Anna & Alva 021220
Hur särade de på dem? Jag är så rädd att hon skall ha ont av det...fast salvan bedövar(Är bara hönsig*l*)
 

på 6-mån.-kollen

Skrivet av  Kristina & Alma
så tittade läkaren ifall det var så på alma, hon sa att det kunde hända. nu var det inte så, men det kan ju inte vara helt ovanligt i alla fall. hoppas det löser sig utan problem!
 

Artiklar från Familjeliv