Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag slog Love upp ett jack under hakan :-(

Skrivet av Nina med fyran
Klätterkillen trillade av en pall, så illa att han slog i hakans undersida på vägen ner. Av skriket att döma gjorde det jäkligt ont. Lite chockad blev jag när jag lyfte upp honom och såg ett stort jack ca 20 mm långt, ganska långt in under hakan. Glipan blev några mm bred, så man såg mer än man ville se *blä*. Det blev en sväng till akuten och Loves jack är hoplimmat. Och varje gång någon av sönerna råkar ut för mysko saker tänker jag _barnolycksfallsutbildning!_.
Svar på tråden: Idag slog Love upp ett jack under hakan :-(

Aj!

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Stackars gubben
Brukar han klättra och trilla och slå sej? Eller kan du hoppas att han lärde sej något nu?

Jag bävar för den dagen det händer Magnus eller Karin något för jag är inte säker på att det finns någon akut att åka till som tar emot en när man kommer.
 

Aj och hu!

Skrivet av  Nina med fyran
Love brukar klättra, men han har aldrig slagit sig så här illa. Ren olyckshändelse bara... Idag var han uppe på samma pall igen, så lärdom vetetusan ;-). Han brukar stå på den pallen när jag/vi lagar mat.
 

Oj då

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
stackars liten. Men tur i oturen att det blev på ett såpass osynligt ställe.
 

Läker nog bra...

Skrivet av  Nina med fyran
Har hört att limningen ger fina ärr! Men det känns inte så kul när Love kliar där!
 

gubben då

Skrivet av  Ingela med Tilde
fast det hör väl nästan till att få ett jack här och var.... suck..

Tilde gjorde en sorts frivolt in i vardagsrumsbordet. Resultatet blev ett besök på akuten och 4 tejpbitar över höger ögonbryn. Snyggt, 4 dagar innan dagisfotograferingen...

Jag har också funderat på att gå någons sorts olycksfallsutbildning. Kanske skall ta tag i det där INNAN nästa olycka.

Kram
 

Men så typiskt!

Skrivet av  Nina med fyran
Jo, mina grabbar har också haft en otrolig förmåga att råka ut för saker precis innan fotografering! Avbokade faktiskt en syskonfotografering en gång för trean hade en rejäl blåtira :-/

Vilken sabla volt hon måste ha gjort Tilde!
 

lilla bubbelubben!

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Usch och fy!
Hoppas han mår bra nu.
Tyvärr har han väl inte lärt sig något utan är uppe på samma pall snart igen.
Jag fasar för den dagen då killarna gör sig riktigt illa. Den kommer väl förr snarare än senare. Så som de far fram. Jag har också tänkt samma tanke...första-hjälpen-kurs...
Lite extra kramar till Lillklantisen och hoppas att det läker fint!
 

Uppe på pallen igen!

Skrivet av  Nina med fyran
Inte kan han stanna borta från hjälpa-mamma-i-köket-pallen heller... Lillklantisen mår fint nu och snackar om "Love klättla pallen, lamla ont hakan". Storebröderna är ganska impade att hakan sprack!
 

Artiklar från Familjeliv