Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sambon är jättesjuk :-( + feberfråga

Skrivet av Trigger m Evelina-03 + v.20
Igår var vi på Skansens julmarknad m min mamma, plastpappa, min syster och hennes son.
Sambon hade varit på Wallmans m jobbet kvällen innan och kände sig lite hängig (läs bakis).

På vägen hem fick han frossa och när vi kom hem hade han 39,5 grad! När han tar febernedsättande går den bara ner till runt 38,8-39,0 och det tycker jag verkar lite för liten sänkning??
Han är verkligen helt däckad och kan knappt äta. Är det ngn här som varit sjuk på det sättet enbart? Han är inte förkyld/hostig. Han är dessutom vaccinerad mot influensa...

Dessutom är E sjuk också :-( men väldigt lindrigt än så länge. Hon hostar slem och är snorig. Hade 38,5 grad igår och var absolut påverkad. Lugn som en filbunke på marknaden hela dagen. Hade vi vetat att hon var dålig hade vi inte gått. Hon fick slemlösande och en alvedon till natten och har sovit bra och verkar pigg nu.

Huset är supersmutsigt och jag måste börja städa snart. Ni kan väl hålla en tumme eller två att jag får vara frisk så jag kan ta hand om sjuklingarna härhemma. Gissning på vad det är för fel på sambon mottages också gärna!

Kram på er!

Svar på tråden: Sambon är jättesjuk :-( + feberfråga

Ge ipren istället

Skrivet av  Ingegerd med William 021226 + bf 2/5
Om du nu inte redan gjort det, fungerar mer effektivt mot feber.
William är likadan som din sambo när han får hög feber så tar alvedonen inte ner febern mer än 0.5-1 grad.

Även om det är svinjobbigt så är det rätt bra om febern härjar tar död på det som är fel i kroppen då eftersom det blir för varmt.
Men det skall jag inte säga någonting om egentligen jag tar alltid ned min feber med en gång.

Har inget annat tips än ipren och mycket att dricka, låter ju som influensan där febern kommer bara så där och man blir däckad med en gång, men är han vaccinerad så är han ju.

Krya på dina sjuklingar och hoppas att du slipper bli sjuk.
 

Hur mår du då??

Skrivet av  Trigger m Evelina-03 + v.20
Läste just ditt inlägg längre ner. Stackare! Lyssna på din kropp och försök att vila dig mer.

Ipren har vi tyvärr inte hemma - det är jämt jag som handlar till husapoteket och iom att det är Alvedon eller Panodil som gäller när man är gravid så är det det som finns. Skall köpa hem det imorgon. Tjatar på honom att han ska dricka, men det går rätt trögt. Han berättade nu att han missade sin tid för vaccination - så helt säkert är det influensan.

Tack för svaret

Stor kram!
 

Precis så hade jag

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
för några veckor sedan. Hade 38,0 grader i armhålan efter paracetamol. Ingen snuva men jävulsk huvudvärk, ledvärk och frossa såklart. Det var egentligen bara en dag jag hade hög feber, nästa dag bara lite och sedan var jag på jobbet igen.
Hoppas dina sjuklingar mår bättre snart!
 

Artiklar från Familjeliv