Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lämnade just en gråtande tomteflicka

Skrivet av Emma Med Ronja & bf 3/3
på dagis. Men jag tror bestämt att hon lugnade sig innan jag gått. Hoppas att det ska gå litebättre för henne på dagis den här veckan. Magen har verkat ok i helgen och fingrarna har läkt fint efter "spisbränningen".
Ni kan väl hålla en tumme och tänka på min lilla Ronja
Svar på tråden: Lämnade just en gråtande tomteflicka

Tänker på er!

Skrivet av  Minja + Emma 030129
Emma har också haft perioder då det inte alls varit roligt att lämna på dagis. Trots att jag vetat att hon blir glad innan jag hunnit ut från gården har det känts tugnt. Ibland har jag bett sambon lämna dagen efter en riktigt jobbig morgon. Nu har hon precis klarat av en period och det känns lättare att lämna igen.
Ville bara säga att jag tänker på er och vet hur det känns. Hoppas det snart blir lättare även för Ronja.
Kram /
 

Tack Minja

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
Tyvärr åker min sambo till jobbet redan halv sju och Ronja börjar inte förrän nio, annars hade jag gärna lämnat över lämnandet till honom. Fast jag tror att gråten skulle vara ännu jobbigare för honom, jag har ju blivit lite van...........
Skönt att det går bättre för Emma nu, hoppas att det löser sig här oxå, juluppehållet kommer ju lite olämpligt, men vad göra??
 

Lilla Ronja..

Skrivet av  Anna m Alva 0212 & Elsa 040824
Jag vet hur det är, jag lämnade en hysterisk liten tärna jag:(
Jag ringde när jag kom hem och då hade hon lugnat sig.
Usch vad det är trist!

Kram
 

Har Alva fått jobbigare att bli lämnat

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
sen Elsa kom? Oroar mig för att Ronja ska tycka det är ännu värre att bli lämnad när bebisen får förlja med mamma hem.......... Att vi dessutom kommer flytta i samma veva kommer väl oxå att påverka! :( Är intälld på en helvetestid den första tiden med nya bebisen.

Kram
 

Men lilla stumpan!

Skrivet av  Sara m. Viggo
Hoppas allt är bra med henne nu!

Stor kram kommer från oss!
 

Tack

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
jag hoppas det gått bra i dag, de har inte ringt efter mig i alla fall. Ska nart till dagis på lussefika och gosa med min lilla tomtetjej.
 

Stackars lilltjej

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Gör som jag. När de har varit jätteledsna när jag lämnat har jag ringt till dagis när jag kommit till jobbet bara för att kolla att allt lugnat ner sig och det har det alltid.
Håller tummarna för er!
 

Kan inte förmå mig att ringa :(

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
Är så rädd att höra henne ledsen i andra änden. Har pratat med dem på dagis och de hör av sig till mig om det blir så illa.
Oftast så går det ju jättebra, bara jag går, men förra veckan hade hon vart mycket ledsen även under dagen, hoppas att det gått bra i dag och att det var magen som spökade i förra veckan. Fröknarna var lite oroliga och sa att det är ju inte likt Ronja att va ledsen alls på dagen............. Ska snart dit på lussefika och höra hur det gått i dag.
Kram och tack för tummarna
 

Stackars liten

Skrivet av  Mian och Benjamin
och stackars dig :(

Benjamin var hemma hela förra veckan så imorse var första dagen på länge, och två timmar tidigare än normalt, och med massor av föräldar och syskon eftersom det var Luciatåg.
Mem mem mem (hem) grät han :( Så jag sade åt Johan att han fick vara hemma med Benjamin idag. Men vi stannade tills alla föräldrar var borta och det lugnade ner sig. När vi frågade om han ville åka hem nu svarade han pappa mem istället, så det gick bra.

Jag tycker det känns förskräckligt att lämna ledsna barn. Så jag förstår precis hur det känns. Vi hade en förskräcklig inskolning, men efter det har det peppar peppar ta i trä gått bra.

Hoppas det har gått bra idag, och det var magen som spökade förra veckan.
 

Artiklar från Familjeliv