Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Wohowww

Skrivet av Emma med Axel och Arvid
Axel har alltid varit en 24 timmars nappsugare. Vi har ioförsig inte gjort mycket för att få honom att sluta och sen när Arvid kom så var det ju inte lättare. Tog vi den ifrån honom tog han Arvids. Vi bor ju som sagt i Italien och här finns inte de nappar han vill ha vilka är Mam Air. Bara dem så det har alltid varit panik om napparna försvinner, även om vi vid varje sverige resa köper in jätte lager.

Arvid tycker som tur är inte att det är lika viktigt med napp som Axel gör så honom kan man lämna utan ganska ofta ändå. Det är mest vid insomning ibland som den kan behövas men sedan spottar han ut den.

I fredags satt vi alla i bilen på väg hem från en annan stad, Axel skrek efter napp och fick nya hela tiden för han bara spottade ut dem. Till slut efter en sisådär 15 nappar på bilgolvet så var de slut. Jag hade inga fler och hade inte lust att ta upp dem som låg på golvet EN GÅNG TILL!! Då sa vi till varandra att det var sista gången han fick en napp. Nu har det alltså gått nästan 2 dagar. Han frågar efter den då och då men då säger vi bara att napparna är slut. De finns inte mer och så kanske han gråter en liten skvätt men sedsn glömmer han bort dem. Han har somnat på dagarna och kvällarna utan. Han har vaknat på bnatten och frågat efter nappen men sedan somnat om när vi sagt att de inte finns. Det känns helt otroligt, från att ha haft den hela tiden till att ta bort den så där. Det känns så bra också. Arvid får en napp då och då men bara en sådan som Axel inte tycker om. Åh vad det känns bra. Jag tycker att han börjar bli så stor att det nästan ser lite dumt ut också att ha napp.

En annan sak som jag faktist redan har märkt är att han använder fler ord som han inte gjorde innan men som jag visste han förstod. Helt plötsligt bara bubblar det ur honom och det måste ju vara en anledning för att han slutat med nappen. Det är ju inte lätt att prata med den i munnen

Jag var bara tvungen att skriva det. Det känns såååå bra

Kram
Svar på tråden: Wohowww

Härligt!

Skrivet av  Gabbi med Alva och Jacob
Det låter ju bra det där!
Vilken duktig kille.

Hälsningar,
 

Artiklar från Familjeliv