Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag har Herman åkt skridskor

Skrivet av Bea m. Vincent & Herman
Han fick ett par grillor i födelsedagspresent och idag var det premiärtur tillsammans med en mamma som inte stått på ett par skridskor på minst 12 år, en pappa utan grillor och två av mammas och pappas vänner (som i alla fall åkt skridskor de senaste åren).

Herman var lite trött och bara hängde i mina armar när vi försökte hjälpa honom att hitta balansen så vi satte oss i en snödriva för han höll på att somna. Han fick vila i min famn i ca 15 minuter men sen ville han prova att åka. Jag ställde ner honom på isen och skulle ta tag i honom under armarna. "Nä mamma släpp" sa han och började föriktigt stappla iväg på isen med små små steg och pytteskär. En mycket stolt Herman spatserade omkring på isplanen och log med hela kroppen. Men plötsligt satte tröttheten in och han somnade nästan stående så då for vi hem till vännerna och åt middag (efter att H hade fått sova en stund). Summa summarum en härlig dag ute med 2 stolta barn och 2 imponerade föräldrar, ja kompisarna var ju imponerade de oxå.

Lite bilder finns på http://www.ludd.ltu.se/~bea/temp/skridsko050109/

Och för Vincent gick det så här:
Vincent var väldigt nyfiken och hittade snabbt balansen. Började att åka med en pinne i handen som stav och stapplade sig fram. Efter ca 5 minuter hade han kommit fram till hur man tog små skär och åkte sen lyckligt länge. Ramlade bakåt en gång och fick ont i rumpan, lärde sig snabbt att parera fallen eller kasta sig framåt och ta emot med händerna eller sätta sig på knä.

Klart impad över hur snabbt han lärde sig.
Svar
Wow!
Vilka killar du har, vad otroligt duktiga de är!! Klart att de var både stolta och trötta :-) Låter som en underbar dag!
Skrivet av  Evie med Minoo & Nemo
Vad duktig han är!
Det är ju svårt att åka skidskor. Låter som en helt underbar dag.
Skrivet av  Jenny med Cissi & Celine