Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det fler barn som pratar i sängen?

Skrivet av Annelie m Linnea 021205 bf 24/4-05
Inte för att det gör mig något, men hon borde ju egentligen sova klockan 21 ju.

Har hört det några gånger nu på raken att Linnea efter någon timme bara sätter igång att prata inne i det mörka sovrummet. Troligtvis pratar hon med sina nallar i sängen, och det låter ju så gulligt. Min teori är att nu när hon kan prata någorlunda bra är att hon övar och hon slutar ju efter ett tag. Jag var mest nyfiken på om andras barn också pratar för sig själva i sängen?
Svar på tråden: Finns det fler barn som pratar i sängen?

Viggo gör det

Skrivet av  LottaH m. Viggo 030214 och Evelina 041207
Viggo brukar också ligga och prata för sig själv. Jag tror att han liksom går igenom dagens händelser med sig själv. Ibland kan han börja prata långt efter att vi lagt honom - och eftersom jag själv är en sömnpratare av stora mått misstänker jag att han helt enkelt pratar i sömnen också.
 

Ronja med

Skrivet av  Emma Med Ronja & bf 3/3
Pratar och sjunger. Visst är det bättre än att hon gråter eller är arg, men oftast blir hon det efter ett tag. Hon ligger och pratar och spelar upp sig så till sist tycks hon inte kunna komma till ro och somna utan börjar skrika "nej nana!" om och om igen. Visst är det svårt att hålla sig för skratt när hon ligger därinne och sjunger och pratar, men i bland vill jag bara säga åt henne att vara tyst och sova. De behöver ju sin sömn de små godingarna.
Din tös pratar inte i sömnen då? Tänkte eftersom det tar såpas lång tid innan hon börjar.

Kram
 

Sonen...

Skrivet av  kanjangen
... pratar ibland sig till sömns. Eller sjunger. Lika så på morgonen kan man höra honom filosofera i sängen.

Men om hon börjar snacka efter någon timme så kanske hon pratar i sömnen?

 

Saga snackar med Allram...

Skrivet av  Anna m Saga -03 + Elsa 25/10-04
som för tillfället är hennes stora idol. Hon sitter i sängen o babblar med honom i sin telefon (=sin hand). Sen leker hon med sin docka o kaninerna, hon kan hålla på ganksa länge innan hon somnar om hon inte är jättetrött.
Sen pratar hon i sömnen oxå, mest Allram nuförtiden, o annat babbel o skratt.
 

Artiklar från Familjeliv