Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi ska bli me hund! *Jippi!*

Skrivet av Sofia m. Ludvig
Äntligen (efter mycket övertalning) har min man gett sig, det blir en liten rackartuss till familjen!

Han är en blandning mellan powder puff och yourshie terrier. SÅÅÅÅÅ söt!

Lycklig, lycklig, lycklig!

Han blir som max 21 cm i manken och väger max 5 kg som fullvuxen, en liten golvmopp med andra ord.

Å vet ni det sötaste? Om det blåser (vilket det gärna gör om man bosatt sig på Gotland.. BUrr) så behöver han ha en tröja på sig!!! *Asgarv* HUr gulligt är inte det då??

Kram från en lycklig och svammlande
Svar på tråden: Vi ska bli me hund! *Jippi!*

Grattis!

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Våra små lundehundar passar utmärkt i storlek 68-74. De har fått ärva var sina tröjor av Magnus för att ha när det är kallare än 20 grader minus ute. Då vill de inte gärna gå ut. Men tiken tycker det är kränkande att ha kläder på sig, hon fryser hellre.

Förutom att jag är lite hundrasist har jag dessutom terrierskräck. Men någonting på 21 cm i mankhöjd med bara hälften terrier i kan väl inte göra så mycket skada. Däremot låter det som du får avsätta ordentligt med tid för pälsvård vid moddigt och regnigt väder. Golvmopp. Drar den till sig damm? Då kan den ju vara bra att skcka in under sängarna. Skämt åsido

Grattis igen!!! Det är helt underbart när man får hem sin hund som man längtat efter så mycket. Hoppas ni kommer att trivas tillsammans.
 

Artiklar från Familjeliv