Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaka!

Skrivet av mia m. noah o jonah + bf 21/4
eller ja, inte för att vi varit någonstans men hit in har jag inte kommit på ett par veckor. Extremt frustrerande ska ni veta när datorn inte vill det jag vill.

Men vi mår bra och julen och nyåret var mysigt som det ska vara. Jag överlevde jobbmaratonen under december och nu sitter jag bara och väntar på den feta lönen som ska komma, väldigt välbehövd är den vill jag lova.

Jonah fyller två år om två veckor och kan massor av saker, men prata är inte en av dom. Men nu märkar man att det börjar släppa för på en vecka har han lärt sig att säga:(mer än han lärt sig på ett år).

Oom- orm
tats- tax
iwawa- chiuahua
nanna- stanna
bopp- stopp
trumpa- strumpa

och han tycker plötsligt att det är lite kul att härmas när man säger något. Vet ju att inte detta borde vara någon sensation men för oss är det det och det är nästan så det ställs till med kalas när han kommer på ett nytt ord*s*

Blöjfri är han iaf, och det helt på eget initiativ. Visserligen har han blöja på natten men det är nog mest mammas lathet och inte Jonahs kissvanor som bestämt det*ler*

Pottan ratar han också, den är ju för småbarn*s*. Nä, stå vid toaletten och kissa ska man och sitta och bajsa. Men det senare krävs lite assistans eftersom han inte kan klättra upp på toan själv utan att trilla ner i holken.

Och sina bravader och äventyr fortsätter han med.
Förra veckan ramlade han på golvet och slog upp en stor flik i ögonbrynet som vi fick tejpa. Och i söndags kväll hoppade han i soffan, tappade balansen och landade på näsan in kanten på soffbordet.
Så det var bara att åka till östra med honom, för med tanke på hur stackars näsan såg ut så trodde vi att den var bruten.
Men vår lilla kamikaze-pilot hade tur och var bara väldigt blåslagen och svullen, inget brutet tack och lov.

Och kan ni fatta, vi var in och ut på barnakuten på tjugo minuter. På den tiden hann vi skriva in oss, fick komma till ett rum, fick en stor mugg med alvedon och blev undersökta av doktorn och var ute i bilen igen.
Jag hade lagt i pengar på automaten för flera timmar och trodde jag skulle få lägga på mer sen, och Patrik hade packat ner yoghurt och banan till oss. Det brukar ju ta liiiite lång tid där.

Så där, det var en liten resumé från oss. Och nu när jag bara jobbar halvtid igen så hoppas jag att kan titta in ofta. Men det beror ju på vad datorn känner för förståss.....

kram mia
Svar på tråden: Tillbaka!
Inga svar finns