Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fler gnällspikar?

Skrivet av Tina med Max 8/11
Max har egentligen aldrig varit gnällig men den senaste veckan gnäller han MYCKET. Det spelar ingen roll om han är både utsövd och mätt - han är ofta missnöjd ändå. Det enda som hjälper är att bli buren. Han vill hela tiden upp i knäet men om jag sitter stilla vill han ur igen och så fortsätter det - upp och ner i knäet. Han var sjuk i helgen + att vi börjat med ett sovpass om dagen, kan det vara anledningen? Han har också en ny tand på gång men han var inte alls gnällig när de andra kom. Enda gången han är helt nöjd är när vi är ute med vagnen eller åker bil (eller när han får slänga med toalocket eller något annat förbjudet).
Känns som om vi lever i en gnäll-värld just nu:-(. Någon som känner igen sig?
Trevlig kväll!
Svar på tråden: Fler gnällspikar?

Vår dotter är inte så

Skrivet av  mamsen med dotter 0311
gnällig men det där att vilja bli buren hela tiden känner jag igen. Och samma sak med knäsittandet. Hon sträcker ut armarna och vill som sagt bli buren hela tiden och säger man nej så blir hon ett riktigt åskmoln men det går över fort och hon hittar på ngt annat att göra.

mamsen
 

Jajamensan

Skrivet av  Marie m. G-02 och J-03
Jacob är både klängig och en riktig liten hulligan just nu. Antingen står han och drar en i byxbenen för att få komma upp eller så går han och hittar på något bus för att få uppmärksamhet. Det är rätt jobbigt, men det var samma med storebror i den här åldern så jag antar att det går över om några veckor. Nätterna har blivit mycket sämre också.
Mitt bästa tips är att ta fram en back leksaker och sätta dig på golvet när du inte orkar kånka längre.
 

jaadå

Skrivet av  Lena m J&O
Oliver har slutat med sitt prat och säger bara ett gnälligt näääeeee hela hela tiden (när han inte får leka med fjärrkontrollerna då säger han titta istället)

det är väl kanske en tillväxtfas
 

Här gnälls det med!!!

Skrivet av  Suzanna med Nicolas 031124
Tro mig!!!!!
 

Artiklar från Familjeliv