Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En liten drös svammel....

Skrivet av *WideUng o Busis*
Jag har upptäckt att jag kan tycka att det är både skoj och _jobbigt_ att man tydligen huxflux har tonvis med saker gemensamt med folk.
Visst är det kul att alltid ha en isbrytare och så men det kan verkligen gå till överdrift.
När man springer på folk på stan som man inte ens hälsat på på ÅR som råkar vara gravida och då automatiskt blir din bästis och bombar en med frågor *pust*
Såg en gammal klasskompis som gick med magen i vädret.
Vi har inte ens hälsat om vi sett varandra efter skolan och nu såg jag hennes "wow, hon har barn och nu är jag gravid" blick på långt håll och jag sprang som en besatt.
Varför blir man automatiskt bundis med alla andra mammor bara för att man råkar vara just det, mamma?
En av livets stora gåtor?
Bara för att man har barn så kanske man inte vill umgås med ALLA andra med barn...
Svårt det där.
Det är ju roligt att kunna tala med andra föräldrar, men en del verkar inte tänka på att man faktiskt inte BARA är förälder...
Usch, massa svammel, hoppas nån förstod *hihi*

Eller det här med åldern *pust*
Ser fortfarande folk som höjer ögonbrynet när jag säger "kom till mamma" till lillan.
Speciellt när jag är ute med vänner och handlar eller kanske med min mor eller svärmor.
Precis som de tog för givet att jag bara var en kompis, eller på sin höjd en storasyster.
Är det svårt att se mig som mamma?
Bara för att jag åker och handlar i svart hår, svart ögonskugga och piercing så kan jag väl vara mamma *ujjar*
Eller ser jag så ung ut?
Jag har aldrig sett mig själv som en ung mamma eftersom de flesta här som klassas som unga mammor är tonåringar...
Jag tycker inte man är direkt ung om man är över 20 när man blir mamma (jag var ju hela 22 när hon föddes, 21 när jag blev gravid)
Jag tycker inte jag är en ung mamma, eller är jag?

*hihi*
Gissa 5 ggr vem som är liiiiiiiite uttråkad idag?

Kram på er tjejer, tack för att ni orkar med ännu lite svammel från mig!
Svar på tråden: En liten drös svammel....

Ålder..

Skrivet av  Terese&Elliot 0109 Saga 031121
..jag fick min första 2mån efter att jag fyllt 22.. jag tyckte/tycker inte själv att jag är en så speciell ung mamma.. men nu när man är på dagiset och träffar alla andra barns föräldrar.. DÅ ser man att man är ung =0)

Mne jag kan inte komma på att jag har fått kommentarer eller blickar.. inte så jag märkt iallafall..

Nu har ju de flesta kompisar i ens ålder börjat få barn också.. men från början blev man ju lite "utanför" bland kompisar då de fortfarande rännde på krogen vilket inte vi kunde.. men det var inget jag tyckte att jag missade utelivet.. utan just att kompisarna gled ifrån lite.
Men man fick ju nya kompisar iom barnen och där har jag mina bästa kompisar nu!!