Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

AD droppar *skämms*

Skrivet av Malin & Linus 030404
Flaskan är borta sen i våras... kan man köpa ny på apoteket el måste jag ta mig till BVC?
Hur länge ska man hålla på?
Fler än jag som glömt?
Svar på tråden: AD droppar *skämms*

Har inte heller gett...

Skrivet av  Linn BF-2+Neo-01 & Ronja-03
på bra länge! I våras kan nog stämma för våran del oxå skulle jag tro. Blev väldans glad när solen höll sig framma massor och det blev sommar (eller vad man nu ska kalla det bedrövliga tillstånd som atmosfären befann sig i för ca ett halvår sen)... eftersom att man då slipper gå och ha dåligt samvete för jämnan!

Tror att dom säger att man fram till ett års ålder ska ge året runt, sen ska man upp till fem års ålder ge på vinterhalvåret. Fast på BVC, så tror jag bara att man får gratis droppar upp till två år, så kanske är det den perioden som är viktigast. Allt över det är kanske bara plus...

Men jag är ingen expert i området, skriver bara ner vad jag fått för mig... ett tror mig ha hört!

Mina barn är det iaf inga större fel på än så länge... så jag hoppas att dom inte är skadade för livet av AD-droppsbrist iaf!
 

Jag hämtade på BVC nyligen imt

Skrivet av  Jen
d
 

Har nog inte fått sen i våras

Skrivet av  ÅsaL
Men han är ju ute var dag så jag har inte dåligt samvete. Jo lite.....
 

Glömmer ofta...

Skrivet av  *Marielle är inne och kikar en snabbis*
..och har jättedåligt samvete...
Måste ge henne dropparna nu på stubberten!
 

Glömmer jämt

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
Lucas får max en gång i veckan. Skäms lite, men brukar då tänka på de danska barnen tre mil härifrån som inte vet vad AD-droppar är och de mår lika bra för det!
 

välkommen till

Skrivet av  Myzan & Co
klubben...
mina fick väl i våras sist typ...
e sååå slarvig men tröstar mig med att de äter massor av frukt och grönsaker ;)
det verkar inte vara nåt fel på dom iaf!
kramar från oss
 

Hjälp!

Skrivet av  Triss
Dem har jag alldeles glömt bort:-(

Får nog försöka ta mig ner till BVC i veckan och hämta nya...

Tack för påminnelsen.
 

Visst kan man

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
köpa AD-droppar på apoteket, det får jag göra. Här i Göteborg får vi inga från BVC utan vi får bekosta dem själva. Vi har faktiskt kommit ihåg att ge hela hösten, hade uppehåll i somras. Dem rekommenderar att ge hela första året, sedan kan man hoppa sommarmånaderna fram tills barnet blir 5 år. Men jag har också hört att dem ändrat det och att man kan ge dropparna helt i 2 år utan uppehåll och sedan sluta.

Kram!
 

Har inte

Skrivet av  Mamma till Kewin 030307 o Casper 041203
gett sen i våras *skäms*
Enligt ny forskning så ska dom bara ha droppar till 2 år numera o inte till 6år som förut
 

Jag är också glömsk

Skrivet av  Bettina
och glömt ad vitaminerna för mycket denna höst/vinter.
Ad vitaminerna går att köpa på apoteket och står i ett kylskåp.
 

Artiklar från Familjeliv