Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Shit! Feber igen

Skrivet av Sophie med Lucas 030317
Lucas har nog haft feber 10 gånger sedan han började på dagis. Efter vad som hände i november (skrev i mitt inlägg på sid 2, dvs. feberkramp, stanna kvar på sjukhuset pga högt antal vita blodkroppar = läskiga utredningar) då allt i och för sig slutade väl så har jag blivit livrädd för feber. Mest rädd är jag nog för att vi ska behöva söka upp sjukhuset igen och samma visa ska upprepa sig. Som väl är så har febern inte varit jättehög, högst 39,0 (inatt) och idag har han varit hur pigg som helst och ätit som vanligt trots att han har haft runt 38,5. Nu sover han och jag gav honom en dos Alvedon inför natten (ger flytande och lite mer än rekommederat enl. läkarna, eftersom vi har svårt att få ner febern ibland) så jag hoppas han vaknar frisk imorgon.
Svar på tråden: Shit! Feber igen

men åh nej

Skrivet av  Myzan & Co
va trist :(

håller tummarna att han är feberfri imon!

har du testat att ge flytande Ipren - funkar toppen på mina killar!

kramar från oss
 

håller tummarna

Skrivet av  isa med ludwig 030408 och filuren bf maj
för att ni blir friska snart. Ludeig hade feberkramp efter jul och urk, det vill jag inte vara med om igen. KÄnner mig jätte nervös för att han ska få feber. Hoppas att han har ärvt både mig och sin far som båda hade feberkramper en gång var under spädis tiden. Lycka till och hoppas att han tillsfrisknar snabbt! kram kram
 

håller tummarna

Skrivet av  isa med ludwig 030408 och filuren bf maj
för att ni blir friska snart. Ludeig hade feberkramp efter jul och urk, det vill jag inte vara med om igen. KÄnner mig jätte nervös för att han ska få feber. Hoppas att han har ärvt både mig och sin far som båda hade feberkramper en gång var under spädis tiden. Lycka till och hoppas att han tillsfrisknar snabbt! kram kram
 

Stackars Lucas!

Skrivet av  Heidi m Linus 000504 & Lova 030507
Hoppas han kryar på sig och slipper feberkramper! Håller tummarna! Kram.
 

men stackars lilla Lucas

Skrivet av  Monica
Fy vad jättejobbigt han har det, lilla vännen.
Det är verkligen inte lätt att vara förälder när ens barn är sjukt och man inte kan göra något och när det är ofta. De är så hjälplösa och små, våra älskade vårbarn.

Jag önskar Lucas blir feberfri och att det inte kommer tillbaka.
*styrkekramar*
 

förstår dig

Skrivet av  ingrid m albin
Förstår att du är livrädd för feber efter det som hänt.
Här är vi också nojjiga för feber. Albin har sammanlagt haft fem feberkramper. De tre sista hade han sista gången han var sjuk och den sista var lite längre och man gav krampmedicin på sjukhuset. Efter det är vi jätteoroliga så fort Albin är det minsta varm.

Vi fick brufen utskrivet sist ifall alvedonen inte tar ner febern tillräckligt. Men feberkramperna kommer ju ofta så fort och ofta innan man ens vet att barnet har feber så enligt läkarna är det jättesvårt att förhindra. Jag försöker intala mig att de inte är farliga men det är svårt.

Låter otäckt med de vita blodkropparna och utredning ovanpå feberkramperna.

Hoppas att febern inte stiger mer nu, och att Lucas snart är frisk igen. Kramperna kommer ju ofta det första dygnet så nu är risken kanske lite mindre.

/jättemånga kramar
 

Stackars lille Lucas!

Skrivet av  Triss
Vad jobbigt för er alla när han är sjuk, skickar massa krya-på-kramar och hoppas att vi hinner ses någon gång under 2005!
 

Stackars Lucas!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
Hoppas han snart kryar på sig och jag förstår att du tycker det är jobbigt med feber efter det som hände. Jag läste ju och svarade på det inlägget. Tyvärr är det ju så lätt att barnen blir sjuka ofta sitt första år på dagis och deras immunförsvar är sämre upp till 2 år.

Kram på er!
 

Tack för era svar!

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
Lucas har varit feberfri idag. Så nu får vi hoppas på i alla fall ett par veckor utan feber. Kram till er alla!
 

Inlägget ovan är till er alla såklart! IMT

Skrivet av  Sophie med Lucas 030317
,