Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är man 2 barns mamma..

Skrivet av Linda m Meja-03 o Nova 050106
14 dagar över tiden kom hon ÄNTLIGEN.... 6/1-05 kl 02.32 3950g och 52cm lång. Vår lilla NOVA :-)
Förlossningen gick jätte bra! Mycke mycke lättare än med Meja. 5 timmar på förlossningen o 12 min med krystvärkar... Men tyvärr ville inte moderkakan kossna av sig själv, så jag blödde rejält (2,4liter) o då besluta dom att söva mig o plocka ut den vaginalt på operation. Det va lite tufft... missa vägning, mätning o "brickan" med cider o mackor :-( Men nu e jag hemma tankad med två påsar blod o SPRÄNG fyllda tuttar *ler*
Meja är sådär intresserad... pussa lite o så men inge mer, det kommer väl såsmåning om. Nu ska man bara försöka landa här hemma..Men det kommer gå toppen *ler*
Bilder finns på www.morota.se (för alla ni som e nyfikna)

Kram fån oss
Linda Meja Nova
Svar på tråden: Nu är man 2 barns mamma..

Supergrattis!!!

Skrivet av  Anna m Rebecca 030321 och Elise 040909
Hon ville väl bli ett 2005-barn istället för 2004, med tanke på att hon stannade kvar så länge! Jättegrattis, ta hand om er och vila så mycket du kan den här första, intensiva tiden som kan vara lite (understatement?) jobbig, men det blir bara lättare och lättare dag för dag enligt min erfarenhet. Än en gång, grattis!!!
 

Supergrattis!

Skrivet av  ÅsaL
Då var första 05:an här bland vårbarnssyskonen :-)
Hoppas allt går bra, nu ska jag spana bebis på din hemsida!
 

Grattis

Skrivet av  Monica
till Nova, så söt hon är.
 

Ååh, GRATTIS!

Skrivet av  Hella
jag ska titta in på bilderna på en gång.
Vad roligt att hon äntligen är hos er. Blir lite tårögd och rörd.

Ta hand om er!
Kram
 

tassat i gästboken =O)

Skrivet av  Malin & Linus 030404
Så söt. Härligt. Grattiskramar från oss!
 

grattis till lilla Nova!

Skrivet av  ingrid m albin
Jättefin liten tjej.
/kram
 

Grattis!

Skrivet av  verne & vera
Till en liten blond en ser det ut som?
 

Ett stort GRATTIS från oss!

Skrivet av  Mirrre med 3 + v.30
Och lycka till =)!
 

Grattis till andra gullungen!

Skrivet av  Triss
Vilken söt liten Nova.

Grattiskram
 

grattiskramar från oss :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

GRATTIS!!!! *imt*

Skrivet av  Nettan m. Smilla-03&Kevin-98 + bf26/7
 

Ett stort grattis!!

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
Vad härligt att lillasyster har anlänt :-) Skönt att allt gått bra och sköt om er nu!

Kram!
 

Grattis! imt

Skrivet av  Amelie
 

Hur lyckas man få så söta tjejer?!

Skrivet av  Marielle, Linnea och bäbis v.32
Ett jättestort grattis till lilla Nova!
Var inne och såg bilder på henne och även på nyblivna storasyrran Meja.
Jag bara undrar, hur har ni burit er åt för att få så ursöta små tjejer? Kan man få receptet *ler*?
(Fast jag är iofs väldigt nöjd med min lilla tjej också och väntar med spänning på min nästa lilla tjej)

Jobbigt med moderkakan på din förlossning. Jag var med om ngt liknande med Linnea, den lossnade inte förräns efter ca en timme och då förlorade jag ca 1,8l blod. Huh! Hoppas du kan ta igen dig och att du snart mår bra igen, jag var jättetrött och svag i flera veckor efter förlossningen.

Kram och grattis!
 

Grattis!

Skrivet av  Jill med Alice 030412 + bf 16/5
En supersöt flicka till :-) Nu är ni ju tre supersötaflickor i familjen, din sambo får hålla hårt i er... Hur känns det att vara 2 barns mamma? Säkert underbart. Härligt att förlossningen gick så bra!

Kram på er, och grattis ännu en gång till underverket Nova! :-)
 

Det blev en lång väntan...

Skrivet av  Linn BF-1+Neo-01 & Ronja-03
Hoppas verkligen att jag slipper vänta såå länge... Men jag är beredd på ALLT! I mina beräkningar så har jag inte mitt tredje barn hos mig förrän om tre veckor!!! Allt innan dess är bara ett plus!

Skönt att förlossningen gick bra men synd att det skulle strula till sig eftråt. Hoppas att du återhämtar dig snart iaf...

Stort grattis till hela familjen!
 

Grattils till Nova!

Skrivet av  Mizen m Isac -03 + bf 15/7
Vad skönt att ni är hemma igen och att ni verkar må relativt bra! Grattis till hela familjen!
 

Ett stort grattis

Skrivet av  Bettina
till er nykomling Nova!
 

Grattis gumman! @-->---

Skrivet av  Veronica™ m. Norea 030204 & Arvid 010713
Hon är ju sååå söt! Jisses vad det suger i bebistarmen nu... :)

*kram*
 

Grattis!

Skrivet av  Gunsan m Astrid+liten bf 29/1
Skönt att det är bra med er. Väntar själv bebis om några veckor och hoppas att den kommer i tid.