Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni blåst bort inatt?

Skrivet av Hella
Vilket väder!
Det har nästan varit otäckt. Jag har legat vaken och bara väntat på att taket ska lossna och blåsa iväg. Det har knakat i huset och visslat runt fönstren. Regnat och blåååst. Grannens postlåda i metall har skramlat hela natten och det har varit svårt att sova som sagt.

Nu på morgonen ringde svärmor som jobbat natt och berättade att vi inte ska ut och åka idag om vi inte måste. Hon jobbar här där vi bor, men bor i stan, och imorse hade det legat flera nerblåsta träd över vägen och det var bara tur att det gick att komma förbi dem allihop. Hon hade kört rakt igenom en gran sa hon. Den hade legat med toppen över vägen, och hon körde helt enkelt igenom toppen på granen för att komma hem. Tog sats och bara körde efter att ha varit framme och kännt ifall den var mjuk och böjlig och bestämde sig för att den nog var det och det var ju tur att granen gav vika för hennes lilla skoda...

Här utanför har det blåst omkull minst tre träd. Det är säkert fler, men jag ser bara tre rotvältor. Ett av dem har träffat en lekstuga i grannens trädgård och två träd som jag kan se står lutade mot andra träd... De ramlar väl vid nästa vindpust eller så...

Tror inte vi vågar ge oss ut i skogen idag helt enkelt *rys* Då kanske man får ett träd i huvudet...

Hoppas ni alla har era hus kvar och att inget blivit förstört eller så.

Kram
Svar på tråden: Har ni blåst bort inatt?

Nej, men nästan...

Skrivet av  Triss
Jag tror dock, faktiskt, att det var en fördel att bo på "öppet fält" igår kväll och inatt eftersom det inte fanns så jättemycket som kunde blåsa ner. Fast det är klart, av grannens lada återstår bara brädbitar:-(

Annars har vi klarat oss rätt bra, en enstaka takpanna har ramlat ner men träden står kvar iaf. Och utan ström var vi bara i cirka 15 minuter=)

Men visst var det svårt att sov inatt, det var det verkligen! Hoppas det lugnar sig lite nu.

Ja man kan

Skrivet av  Anna med Victoria-99 & Emma-03 + mini v.35
nästan tro det, fy vilket oväder!! Tyckte det var riktigt ruggigt igår kväll när vi satt och tittade på film. Vi bara väntade på att strömmen skulle gå, men vi klarade oss. Har också sovit dåligt inatt, både jag och Anders! Emma har sovit som en stock förutom en liten pigg stund mellan 3.30 och 4.30, Victoria har sovit hos farmor och farfar och dem kommer hit och lämnar henne vid 16. Oj vad jag saknar henne, det blir sååå tomt!

Här utanför har ett träd blåst ner och massor av stora grenar från andra träd. Det har blåst ner takpannor precis nedanför vårt sovrum *rys* Vi hörde att det klirrade igår kväll och trodde ett fönster stod öppet någonstans, inte hos oss, men någon i någon annan lägenhet.

Hör att det blåser lite idag med, men inte alls så farligt, hoppas det går över helt snart.

Kram!

Naj, men min cykel

Skrivet av  Amelie
Den låg i buskarna när jag vaknade i morse. Och kransen vi hade på dörren hade blåst ner, men blivit stoppad av vårt förråd, så den låg snällt kvar utanför dörren. Och vi bor inte alls i det värsta området.

NEJ, inte NAJ... imt

Skrivet av  Amelie

Va ute och jagade Smillas pulka i natt =0)

Skrivet av  Nettan m.Smilla-03&Kevin-98 + bf 26/7
Jag är nog lite tokig.. Låg och läste och hade svårt att somna, det kändes som om jag hade växtvärk i magen. Hörde hur det blåste som bara den utanför.. Helt plötsligt kom jag på att Smillas pulka som står utanför kanske blåst iväg.. Jag lyckades iaf sluta tänka på den för en stund. Vid 04.00 lyckades jag somna, men vaknade redan efter en halvtimme igen. Då var jag bara tvungen att gå ut på ballkongen och titta, och mycket riktigt var den borta. Tänkte först att jag tar det i morgon,men kunde inte släppa det. Så strax före 05.00 traskade jag ut i stormen i förd pyjamas och jacka =0) Gick runt, eller snarare flög runt, en stund och fick tillslut syn på pulkan =0) Efter lite kämpande lyckades jag trassla ut den ur trädet den trasslat in sig i och kämpade mig upp för backen och in i porten med pulkan. Efter det låg jag och vred mig en timme till innan jag lyckades somna om för att sedan bli väckt av Smilla vid 08.00.. Så lite trött är jag allt idag efter mina nattliga äventyr. Sen i morse när jag berättade för Tomas vad jag hade haft för mig i natt frågade han mig om jag verkligen var vaken eller om jag pratade i sömnen. Han trodde att jag hade drömt allting =0)

Nej, men

Skrivet av  Annika med Viktoria + bf 17/7
grannens takplåt hade blåst ner på våran bil.
Som tur var så var det en gammal bil, men trist ändå, en liten buckla på motorhuven...
Och då bor vi ändå utanför Sthlm, kan knappt föreställa mig hur det var neråt i landet!!

14 takpannor försvann *imt*

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
.

Kändes nästan så

Skrivet av  Anette m E&S
Vårt syrénträd fick stryk, det knäcktes helt. Men det var tur i oturen att det inte var ännu högre. 1,5 meter till så hade det krossat fönsterrutorna.