Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gillar att vara yr???

Skrivet av ÅsaL
Min son har fått en ny hobby - ATt vara yr!
Han skakar på huvudet o fnissar sedan åt att han är yr.
Han snurrar runt tills han ramlar på rumpan (och asgarvar)
Vet inte om jag gillar denna nya "hobby" då den känns lite oroväckande vid 15 års åldern då andra yrmedel kan upptäckas.
Nåja, fler barn med märkliga beteenden?
Svar på tråden: Gillar att vara yr???

Arvid gillar att stångas

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Arvid stångar oss, han kommer alltså med pannan före i ganska hög fart och springer in i oss. Det är ju ok när han träffar benen eller så men inte så roligt när man har honom i knät och han stångar mot huvudet. Samtidigt som han stångas säger han "bång" eller ngt liknande och skrattar högt. Vi är mindre roade än han är, måste jag säga...

Haha!

Skrivet av  ÅsaL
vilken syn. Förstår att ni är mindre roade *L*
Märkliga beteenden de kan få för sig. De är liksom inte direkt så att dom lärt sig dessa fina vanor av oss föräldrar (eller ni kanske stångas mkt till vardags hemma hos er?)

Knappast

Nej, det var ingen som stångades här i huset innan Arvid började. Vi undrar verkligen var han lärt sig det. Själv tycker jag att det borde göra ont att bonka in huvudet i saker och människor med jämna mellanrum, men Arvid håller visst inte med. Jag VET att det gör ont på mig när han stångas i ansiktet, så det borde ju göra ont på honom också. Jag fick fläskläpp för någon vecka sedan. Mindre roligt...

trodde Harry var ensam om det :-)

Skrivet av  Viktoria m.3 pojkar
Skönt att det finns flera som har en liten tjur hemma.
Han stångar lätt omkull storebror (som blir vansinning = jätteskojigt). Ibland springer han rätt in i köksskåpet med huvudet före och jag förstår inte riktigt hur det kan kännas bra på något sätt.

Skönt att höra

Jag har inte sett eller hört talas om något annat barn som beter sig på det sättet, så det känns riktigt bra att höra att Arvid inte är den ende. Igår kväll stångade han huvudet rätt i en vägg, och det gjorde tydligen ont för han blev arg och ledsen. Det var första gången det inte var kul att stångas.

En till som snurrar

Skrivet av  Annika med Viktoria + bf 17/7
Fast Viktoria försöker springa när hon snurrat färdigt. En gång studsade hon fram och tillbaka mellan köksskåpen och skrattade hela tiden...

Har en till här!

Skrivet av  Sara med Selma+bf 6/5
Hon snurrar runt, runt eller skakar på huvudet fram och tillbaka. Tror inte att det är någon fara, dock...

mina killar

Skrivet av  Myzan & Co
lägger sig på rygg på golvet och sträcker upp benen och vill att vi ska snurra dem (med hjälp av att hålla dem i benen)...
sen reser de sig och vinglar omkring tills de trillar omkull och skrattar såååå gott *knasbubblor*
jag kan inte förstå tjusningen, det är juh hemskt att vara yr *ryyys*
kramar från oss

Förr

Skrivet av  Amelie
så älskade Vendela att titta upp i taket! Jag vet inte vad som var så roligt med det, men det var så kul! Man kunde alltid få henne glad, hur ledsen hon än var, genom att titta upp i taket, och då gjorde hon likadant och skrattade.

O här

Skrivet av  Mamma till Kewin 030307 o Casper 041203
e oxå en som gillar o snurra och stångas.
Springer rakt på en oftast på benen men iblan även om man sitter på golvet o träffar han ju oftast huvudet o d e inte så skoj.
O han snurrar o sen skrattar han när han försöker gå eller ramlar på rumpan.

En till stångare!

Det känns skönt att höra att vår son inte är den ende.

Visst är det jobbigt när de stångar mot ens huvud? Jag har fått fläskläpp en gång, men som tur var gick den ner under natten så jag slapp se ut som att jag blivit misshandlad när jag skulle till jobbet nästa morgon.