Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vc, komvux, sjuka mm

Skrivet av Monica
Jag vaknade i morse och kände mig genomförkyld. Sen har Linnea legat brevid mig i natt och sparkats i ryggen och jag blev jättevarm.
Jag nyser och nyser, halsen är jobbig, jag har fått hosta och ont i ena örat.

Vi sov länge nästan till 9, men jag ringde vc och de ringde upp vid 11. Jag fick en tid 14.
Sen var det nästa samtal att ringa till csn, jag glömde fråga hur lång tid det tar innan jag får svar när jag skickat in överklagan. 5 veckor blev svaret.

Jag kan ju inte gå till komvux och köpa böcker för över 1000 kr om jag inte är säker på att jag får söka studiemedel.
Jag lyckades ringa dessa samtal med båda barnen i närheten, fast jag stängde in mig på toan.
Deras pappa jobbar kväll, och sover. Men jag väkte honom och sa att jag är krasslig och ska till vc.

Halsprovet visade inget, öronen såg bra ut. Jag visade de vita plupparna för läkaren, han kunde inte se dem, så jag fick visa.

Han skrev ut penicillin i 5 dagar, bättre det än inget. Eftersom jag hade så där för 3-4 veckor sen, tyckte han lät jobbigt. Men annars var jag frisk.

Jag har inte varit på komvux idag, som har börjat utan jag är arbetslös än.
Dock har Linus inskolning i morgon, han och pappa ska dit.
Linnea får vara hemma, hon är förkyld som jag.
Svar på tråden: vc, komvux, sjuka mm

hej!

Skrivet av  Hella
Tråkigt att höra att de behöver så lång tid på sig på CSN, fast de har ju inte rykte om sig att vara så snabba med något å andra sidan så fem veckor får man väl vara nöjd med *ler snett*

Jag tänker att om du vill gå på komvux så är det nog bättre att du går dit och går på lektionerna/kurserna fast utan att köpa böcker till en början. Pratar du med lärare eller kurskamrater går det säkert att ordna med litteraturen så länge, det brukar gå att låna på biblioteket också ibland. Då får du inte en massa frånvaro som lyser CSN i ögonen när de ska fatta beslutet om ditt studiemedel, och du missar inget om det (det hoppas och tror jag) blir så att du blir beviljad studielån ändå.

Många kramar, och krya på dig!
 

eller förresten...

Skrivet av  Hella
nu tror jag förstår hur du menar. Du kan inte både gå på komvux och få a-kassa samtidigt va? Då förstår jag om du väljer att ta det säkra före det osäkra! Men ring slöpropparna och fräs ordentligt i luren (då låter säkert jättefarlig om du är hes *fniss*) och förklara för dom hur det ligger till och be dom ta tag i din överklagan NU, inte om en vecka och absolut inte om fem veckor.
Säkert har de mycket att göra såhär när terminen just startar, men det kan nog gå att övertala någon till och med på CSN att skynda sig lite extra ;-)

Kram igen
 

hej kompis

Skrivet av  Monica
Nu tittar jag in en liten sväng innan jag rasar i säng. Usch jag är så förkyld, jag har nyst 50 gånger på 1 timme tror jag.
Linnea hade svårt att somna, vi sov till 9 i morse, hon har jobbigt hosta är förkyld så det är inte så lätt att somna kan jag tänka mig.
Linus hade feber 38 i kväll, han hostar jättemycket med, och jag såg jag smittat honom han börjar bli förkyld han med.
Jag ska ringa dagis kl 7 i morgon och säga att Linnea är hemma och vi skjuter lite på Linus inskolning som skulle börja i morgon.

Jag hade tänkt gå på min första lektion i dag kl15 men jag hann inte dit till lektionen började så jag orkade bara inte.
Imorgon blir det inte heller komvux eftersom jag måste ta hand om sjuka barn....och mig själv med för den delen.

Jag mailade iväg ett brev till csn igår, men jag borde nog skicka dem ett riktigt brev eller gå dit direkt och lämna in.

Det är så jobbigt när det blir bakslag, jag blir så frusterad så usch.

kram har du börjat komvux idag?
 

börjar

Skrivet av  Myzan & Co
med att skicka en massa krya-på-er kramar till er alla!

hoppas csn kan få tummen ur och fixa detta typ NU... fy va dom e träliga... kan dom inte bara vara glada över att människor vill berika sina liv och komma vidare med hjälp av studier *sucka*

massa kramar till er alla vännen
 

Monica!

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
Har du sett att du fått ett svar till på ditt inlägg om att du inte får studiemedel? Åsa med Tilde ger en del bra råd om CSN och så. Läs inlägget om du inte redan har gjort det!

Jag hoppas att penicillinen funkar bra så du blir frisk snabbt! Och att barnen också blir det!
 

Krya på dig stumpan!

Skrivet av  ÅsaL
Det kanske bara är en sån där hemsk genomvidrig förkylning som sitter i hur länge som helst :-( I vilket fall som helst hoppas jag lite vila gör dig gott så att du mår bättre FORT!!
Håller tummarna för dig och hela komvux affären, och önskar lycka till med inskolningen!
 

Försöker idag igen!

Skrivet av  Mallaco med Lexi o bf 1/3 - 05
Då jag hade STORA problem med att komma in och sedan skicka det jag skrivit.

Hoppas att du och Linnea mår bättre idag.
Hoppas också att det löser sig med csn pengar, kunde det inte kläckt det innan det var dags för dig att börja?!

Kram på dig iallafall och krya på dig!

 

Artiklar från Familjeliv