Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ny här

Skrivet av blåögd
har läst och begrundat många av era inlägg och jag anser nu att våra problem e precis som hos många andra :-(
Här är det mina,dina,och våra barn.min man har barn sen ett tidigare förhållande där det alltid e strul.vi måste anpassa oss och när hon sen ändrar något som e till fördel för oss så får vi det som en kniv i ryggen att vi inte passar tiden osv..*suckar tungt*
senast som blivit va när jag då åkte hem med henne senast. mamman hade själv föreslagit att ta ledigt för henne ett par timmar så att hon själv slapp åka hit och hämta henne ..till saken hör att jag jobbat på natten och e trött, och mannen i huset måste lämna våra töser på dagis prick kl 7, jag slutar ju inte förräns kl 8.mamman vill inte ha kontakt med min man så därför har vilöst det på detta viset. allt e frid och fröjd tror ju jag då min dumma nöt, tills jag får i ryggen att tösen måst komma försent för att jag inte orkar komma i tid..
det hjälper inte att prata med henne..tro mig..vi har försökt..satt och grät i flera timmar angående detta i går...sorry..behövde bara få rasa av detta..tack om ni orkade läsa
Svar på tråden: ny här

Usch

Skrivet av  Svea
Jag vet hur det är när det inte hjälper att prata med den andra, men det jag undrar över är varför du tar den här biten med tösen?
Att mamman inte vill ha kontakt med honom är ju inte ditt problem. Då får de väl gå till familjerätten e.dyl. och lägga upp regler kring umgänget så de slipper ha kontakt mer än nödvändigt.

Det finns i vilket fall som helst ingen som helst anledning att du ska behöva ta det, som jag ser det, det är väl han som skaffat barn med henne, inte du?
Det kanske låter hårt, men det är så jag resonerar när det gäller hans ex, och jag tror att det har varit det bästa för vårt förhållande. Det tär så mycket när man måste engagera sig i sånt.

Jag hoppas att du kan hitta något sätt att sätta dina gränser så att du mår bra, försök att inte låta henne inte få makten över hur du mår. Lättare sagt än gjort, jag vet. ;)

 

du har rätt

Skrivet av  phia med 4 pojkar+1pojkängel
men det har funkat bra emellanåt..sen e jag så jävla dum helt enkelt att fast hon anmält mig för barnmisshandel, stöld och jagvet inte vad..så förlåter jag henne och låtsas som om ingenting har hänt (efter ett tag)..fattar inte varför jag e så snäll..jag får bara skit i ryggen ändå..oavsett vad som händer så e det jag som får skiten..inte tösens far, min sambo alltså..men du har rätt..jag måste säga nej..får sluta vara så snäll..hur det nu ska gå till..*suck*
 

Artiklar från Familjeliv