Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tonårspojke HJÄLP!

Skrivet av Anneli
Hej alla föräldrar!
Jag har ett problem som känns mycket djupt och jobbigt för mig. Hoppas att det finns någon som kanske kan ge mig ett råd. Jag har två barn där min son som är 15 år bor hos sin pappa sedan två år tillbaka. Han är hemma hos oss varannan helg. Det var jobbigt när detta hände men det är något som jag varit tvungen att acceptera. Nu fungerar det inte så bra hemma hos hans pappa. Min son är mitt upp i tonåren med allt vad det innebär och hans far känner att han inte orkar med detta längre. Jag har självklart erbjudit min son att komma hem igen och bo här men han vill inte detta. Tror att han tycker att kraven med läxor mm är för stora här. Han kan däremot tänka sig att bo hos sin mormor dvs min mamma ibland. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta. Jag vill ju inte att hon ska bli en fostermamma för honom. Det är ju jag och hans pappa som är hans föräldrar. Samtidigt så ser jag inget hinder i att han är där någon gång ibland. Vill ändå att han ska ha sitt boende hos oss som är hans föräldrar. Är det någon vänlig själ som har ett råd att ge mig om hurvida jag ska gå tillväga?
MVH Anneli
Svar på tråden: Tonårspojke HJÄLP!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv