Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang ungänge med 4 mån

Skrivet av fövirrad pappa
baby ...

hej
hur skall man igenterligen göra med en baby på 4 mån ?

H*n bor med sin mamma och jag träffar babyn 1 timma i veckan till en början med delat på två tillfällen men nu är det 1 timma varje gång ..

men h*n är oftast jätte trött efter 30-40 minuter och börjar gråtta jag vill själv fallet trössta h*n sjelv men det blir bara värre och värre i bland brukar mamman ropa och då när h*n hör hennes röst blir h*n lugn en stund men börjar snart igen att gråtta och vill bara vara med mamman så att mamman kan gå och lägga babyn mamman säger att h*n inte orkar mer men att jag gärna få vara kvar och prova att få babyn att somna ..

i bland så sover h*n 20 minuter in på min tid och orkar ändå inte mer än 45 minuter ca

hur skall man göra ? korta ner tideran eller ?

vill ju inte att mitt barn skall vara jätte trött heller det är inte roligt när hon blir ledsen efter halva tiden ...


hur har ni andra det som har så små barn som umgänges barn

ps är alltid hos mamman ds


Svar på tråden: Ang ungänge med 4 mån

låt se..

Skrivet av  jossan och Onis
har barnet någon regelbunden sömntid?

jag är inte umgängesförälder min sambo är det men vår gemensama son är 4 månader och han sover vanligtvis till runt 9 på morgonen sen sover han igen senast 11 en bra dag sover han längre pass annars söver jag honom igen runt 13

bor ni långt ifrån varandra tänke du kanske kunde komma efter h*n sovit en stund?

kram J
 

vi bor rätt nära

Skrivet av  fövirrad pappa
h*n sover regel bundet hela dagen ..

9 12 halv 4 och somnar natten kl 19

ibland varierar det ju efter som bvc säger att man inte skall vara så hård med sådana rutiner innan barnet är ca 6 mån

även om jag kommer när h*n sovit så orkar h*n inte mer än 45 minuter ..

mamman och barnet skall flytta om 4 mån ca 2½ mil här ifrån ..

h*n hel ammas som det ser ut nu .. och även där med flexibla tider .. allt från 40 min till 1½ timma så det fungerar inte att gå ut och gå en sväng heller ..


 

det kanske bara är min

Skrivet av  jossan och Onis
4.5 mån son som faktiskt är vaken väldigt mycket..
jag ammar honom heller inte direkt när han vaknar utan han får be om det...och han ammar på natten 5 min och på dagen 5-30 min
mina styvbarn sägs ha ammats konstant och där var pojken jättegnällig hos pappan trots att han var 8 mån när jag träffade honom däremot var han gladare hos mig..
fråga om hon inte kan pumpa ut mjölk så du kan ge honom i flaska om hon ammar mycket mer än jag gör..det kan ta ett tag och vänja dem vid flaska men det går tillslut

kram J
 

Så små barn fungerar helt enkelt så där

Skrivet av  marib
ta sikte på ungefärliga tider.
Låt lillen äta och ta ut honom i vagnen, du får nöjet att se h*n vaggas till sömns.
Lägg in detta som rutin 2 - 3 ggr/ vecka.
Inom bara några månader är h*n mera vaken och social och även då kan ni fortsätta med era promenader fast då finns plats för att gå hem till dig eller stanna till och titta på saker också.
Skynda långsamt :-)
 

Artiklar från Familjeliv