Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lämpligt umgänge?

Skrivet av Sara
Hej, har en son på 1.5år vars far har farit in och ut i hans liv. Har missat hälften av hans liv och är nu sedan 3veckor delakting ingen efter 3mån frånvaro. Han har lite problem att förstå att pojken glömmer honom, trots att han efter varje frånvaro märker att pojken inte har en aning om vem han är. Famrätten har också upplyst honom om att han är inte i pojkens ögon någon vikig och nära person utan det har handlat om ett ytligt igenkännade då de ej har setts regelbundet. Frågan, har har nu igen fått träffa sin son hemma hos oss, 2-3 gånger i veckan under 3v, nu tänker jag börja lämna dem korta stunder och se hur det går ett par veckor, jag vet att han snart vill ta med honom, men anser att han får lungna sig. När han väl ska få det, vad är lämpligt? pojken går på dagis och är väldigt trött de dagarna, är det bra att hans pappa hämtar honom på vardagarna? och hur många timmar är lämpligt på helgen? det är väldigt infekterat oss vuxna emellan framför allt pga att han är glad i drickat och luktar flera gånger under sina umgängestimmar. Förhoppningsvis har han fattat att jag stoppar honom om han kommer och luktar och han ska få blåsa om jag är osäker. Har ev men vill att det ska funka utan att jag ska framstå som "bestämmaren", visste jag att fadern kunde hålla sig hemma hos sig själv och umgås med pojken skulla jag kunna börja lämna honom där så småningom men han har dille på att åka runt med pojken, han är lite av en mansgris...andras flickvänner, farmor, barn kan då passa pojken. Men han lyssnar inte, förstår inte att han måste lägga ner tid på deras relation och inte flaxa runt var gång. Hur lägger ni men liknade problem upp erat umgänge?
Svar på tråden: Lämpligt umgänge?
Inga svar finns