Becca ska sätta in rör i morgon |
|
Skrivet av | Gunilla, Becca 97 & Ina 00 |
Vi var till öronläkaren idag. Rebecca går på kontroller där var 6:e månad eftersom hon har så mycket öroninflammtioner. Idag var trumhinnan röd och det var vätska bakom. Det är 2-3 sedan vi var där sist. Pluss attt hon börjar höra smämre och sämre. Så läkaren tyckte att det var dags för rör. Samtidigt som hon sa att det var 1-2 månaders väntetid så kom sköterskan in och sa att det blivit ett återbud i morgonbitti som vi genast nappade på. Becca är jättenervös för operationen. Medans jag är mer nervös över hur det ska gå att hon har rör i sommar. Men det ska nog gå bra. Är det någon som har erfarenhet? |
|
Svar på tråden: Becca ska sätta in rör i morgon | |
|
|
lycka till! |
|
Skrivet av mady | |
eller hoppas det gick bra. Skaffa riktiga proppar så fungerar det utmärkt med bad under sommaren. Min yngsta fick rör av samma anledning förra vecka och vi märker redan på hörseln:o). Proppar skall vi göra nästa vecka. sköt om er och hoppas hon mår bra efter narkosen. |
|
Det gick bra |
|
Skrivet av Gunilla, Becka 97 & Ina 00 | |
förutom att hon snetände på pre.medicinen. Hon var helt rabiat. Hon bets, slogs och sparkade.. Men nu har hon rör i vänster öra. Men jag måste ringa öronkliniken idag. Det rinner ur örat. Det luktar inte illa, men det är massor och jag vet inte om det ska vara så. Det är så mycket att det tidvis droppar från öronsnibben. Öronläkaren som jag pratade med igår sa att det går bra att bada inne utan skydd men att man ska ha skumgummi propparna man köper på Apoteket när man badar ute. |
|
|
|
Julia har oxså rör |
|
Skrivet av Annis m Linn & Julia | |
Fast i höger öra. Hon skrapade polyperna samtidigt som de satte in röret så hon var ganska så medtagen efteråt. Kräktes massa blod och yrade och sånt. Det har funkat bra för henne. Ett tips är att köpa små plasproppar på apoteket mkt bättre än vadd. Kostar ca 25 kr för ett par. Jag ska köpa på mig några par extra inför sommarens alla bad så att man kan ha ett par i handväskan och ett i sommarstugan osv. Vår läkare sa att man ska ha proppar även i bad inomhus men inte när hon duschar. | |
få gjord istället |
|
Skrivet av mady | |
mycket bättre att få proppar gjorda efter hennes öron. Sitter kanon då kostar lite mer men marginelt. | |