Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej igen....

Skrivet av Anette, Maja-97 & Albin-01
nu är jag tillbaka efter ca 2 veckor utan dator.. den pajjade.. men som sagt..NU är jag här igen.. :-)

Maja har lärt sej läsa på riktigt nu.. och är mycket inne i ettan.. och på begäran från henne själv så har hon nu med sej sin andra läsläxa hem.. :-)

Igår va det teaterfestival här.. skolan ordnar varje år.. och ALLA som vill får vara med.. inte bara dom "duktiga".. Maja va med och dansade till "Min kärlek".. det gick bra.. det va en stolt mamma i publiken.. :-)

Vi har oxå hinnit köpa hund... det har vart på gång ett tag nu.. och vi hade tingat osv... men nu är det klart.. så den 18:e Juni.. kommer det hem en liten EBBE till oss.. en Golden Retriver kille... :-)
Svar på tråden: Hej igen....

Välkommen åter!

Skrivet av  AnMa
Här inne står det lite stilla just nu. Vet inte vad alla har tagit vägen. Vad gulligt med en liten hundvalp!

spännande med hunden

Skrivet av  eva
kul att maja kan läsa. hur ska ni göra med hunden på dagarna ? jag skulle gärna ha hund. hade det som tonåring och tror det kan vara både roligt och hälsosamt för barn att ha husdjur en hund blir en så fin vän, men det är tufft att lämna dem ensamma och väl kämpigt att åka till hunddagis dessutom.

Hej...

Skrivet av  Anette, Maja-97 & Albin-01
jag jobbar hos mina föräldrar.. och jobbar som mest nu på våren...
Dom har en hendelsträdgård där både min mammas och min systers hund är med om dagana... så det är inga problem..

Dessutom så har maken ca 3 min gångväg hem från jobbet.. och har 1 h lunchrast mitt på dagen...

Så "passning" om dagen är inga problem för oss...
Vi har väntat länge med att skaffa hund... men nu när barnen är "stora".. Albin är nästan 3½ när hunden kommer... och vi inga fler barn ska ha så... då kändes det bra med en hund.. :-)