Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

tjejkläder

Skrivet av eva
jag och miriam var på jakt efter nya sommarkläder och upptäckte att hon nu inte längre kan vara kvar på barnavdelningen vilket jag tycker är trist. Hon drar numera 128 och jag vill inte att hon ska se ut som liten vuxen. Hon måste inte ha minikjol, tajt t-shirt som visar magen osv. Jag är antagligen lite gammalmodig men dels tycker jag absolut att hon fortfarande är barn och sedan känns det fel att vara så liten och sexfixerad. är det någon annan som har reagerat och var har ni då hittat kläderna? har även reagerat på vissa tryck som kan vara både fjantiga och alldeles för läskiga(killar). Att lindex fortfarande säljer bh och trosa till så små som min flicka gör mig galen och då är det pedofilvarning man tror helt enkelt inte det är sant, men det gör dom. varför???? annars älskar jag det färgglada fix-sortimentet men det går bara upp till 122
Svar på tråden: tjejkläder

blandade svar

Skrivet av  mady
fix går nu mer till 128. HM har väl en del kläder högre upp i storlek, samt flera postorder firmor som Linus och Lotta, Josefssons samt kan jag rekomendera LIngon och blåbär eller puzzel. Sommar kläder funkar ofta i mindre storlekar i alla fall om tjejen inte är för rund.
Visst är det ett gissel...

Håller med!

Skrivet av  Åza, Molly-97 & Ellen-99
Vuxen/tonårskläder till en 6-åring känns inte bra. Och jag blir beklämd när jag ser stringtrosor med Snobben på. Fy!! Jag tycker att Polarn och Pyret har fina barnkläder i glada färger och normala modeller. Tyvärr är de ju i dyraste laget dock.

Vi får helt enkelt bojkotta kläder som ser ut att vara till vuxna, om ingen köper kläderna så tjänar de ju inget på dem!

överdriver du inte liiite nu ?

Skrivet av  ida
min tjej är en knubbis så vi har köpt storlek 122 i flera år till henne, nu drar hon 134-140. trosor och bh skulle jag aldrig ens titta åt, men kläder tycker jag inte är det minsta svårt, H&M\'s LOGG går till storlek 164 och vanliga H&M barn går upp till 140. Kappahl har rätt mycket tvivelaktiga kläder tycker jag, men det finns massor av andra affärer med roliga barnkläder i storlekar över 122 tycker jag.