Så vad ska... |
|
Skrivet av | AnMa |
...ni och era 6/7-åringar göra i sommar?? Philip har sin första skolavslutning nästa vecka och sen är han ledig hela sommaren. 2v ska han gå på sommarsimskola i Eriksdalsbadet, sen blir det 10dag på Mallis, sen 1v i Malmö/Köpenhamn och sen avslutar han sommarlovet med 1v fotbollsskola. | |
Svar på tråden: Så vad ska... | |
|
|
Stugan |
|
Skrivet av Lilla mamman bf 24/1 (fjärde guldet) | |
När vi fick vårt andra barn köpte vi en billig stuga ute i skogen i värmland utan vatten och el. Jätteskönt att ha och åka till nu när vi har 3 + en på gång. Det blir ju svårare och svårare att för folk att ta emot oss, och det blir dyrare och dyrare att hyra in sig på ställen. Det finns inga bilar eller vatten vid stugan så ungarna kan springa fritt omkring där, vilket är hur skönt som helst. |
|
Hundvalp... |
|
Skrivet av Anette, Maja-97 & Albin-01 | |
vi har köpt oss en liten Golden Retriver kille som kommer till oss fred, den 18 Juni... så det blir vad vi har att göra under sommaren.. :-) Vi bor så så att naturen, skogen och vattnet ligger precis runt knuten... så vi är mycket ute och badar, fiskar, åker båt och bara njuter av den svenska sommaren...:-) Men vi brukar ta en tur till Liseberg eller Skara Sommarland.. men i år blir det inget av... pga Ebbe. :-) |
|
|
|
Inte mkt tid över.. |
|
Skrivet av Marre | |
Vi ska flytta 1 juli och det ger ju inte så mkt tid. Barnen ska vara hos deras pappa i (totalt) tre och en halv vecka i sommar och jag måste sikta in mig på att barnen kommer att trivas i vårt nya samhälle. Lite dagsutflykter blir det förståss och förhoppningsvis en vända till stugan på Öland. Men barnen _Måste_ få anpassa sig till vårt nya hem. Vill inte att de ska behöva känna sig vilsna... |
|
Claras sista skoldag är 29/6.. |
|
Skrivet av Katarina m Clara 29/10/97 och Karl-00 | |
och därefter ska hon vara ett par dagar på fritids, och fem dagar på ponnyläger i fritids regi. Sedan har jag semester i 4 1/2 veckor och då får vi först besök av mina föräldrar som bilar alla 180 milen ner hit, och när de åker tillbaka följer jag och Clara samt hennes lillebror med till Sverige och stannar i 3 veckor. Ska vara ute på min mammas föräldragård mitt ute på landet i Småland och bara ha det skönt, träffa släkt och vänner etc. Barnens svenska är inte den allra bästa men kommer igång bra då under sommaren då de får leka med svenska barn. Clara kan prata bra svenska bara hon vill och måste, och det måste hon ju i Sverige. Väl hemma i Frankrike igen börjar jag jobba igen och då får hon vara på fritids igen de sista 2 veckorna innan skolan börjar igen den 2 september. Kanske att vi kan komma iväg till Paris eller nåt en helg och hitta på nåt kul med barnen, så att deras pappa, min sambo, också får vara med. Han är egen företagare med massa nya projekt på gång just nu, så han tar ingen semester alls i sommar, tyvärr. |
|
Mina pojkar ska.... |
|
Skrivet av pojkmamman | |
åka till danmark i ca 1 vecka, med besök på legoland, hälsa på kompisar i Köpenhamn, sen kommer pojkarna att vara på landet i 4 veckor. Min 97.a kommer inte att gå på ngn fotbollsskola eller liknande. | |
|
|
Vi tar det lungt |
|
Skrivet av Åssi med Joel och 2 till | |
Det blir simskola för 6 åringen, annars är inget specielt planerat. Meta lite vid sjön, bada om vädret är vackert och tälta en helg hos ett par kompisar. | |