Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min lilla ledsna

Skrivet av fortfarande "anonym just i detta faller"
97:a som har det så jobbigt för tiden (läs lite nedan).
I fredags när vi hämtade henne från skolan satt hon bak i bilen och berättade att ingen hade frågat henne chans. "Alla" andra tjejerna i klassen hade fått chans, och inte hon. "Ingen vill ha mig...". Fy vad det känns jobbigt att höra!

MEN sen: lördag eftermiddag kom en kille i klassen och ringde på och frågade om hon ville komma ut och leka!!!
WOW, gissa om det va\' skönt att berätta för henne sen att DET är mycket mera värd än att en kille frågar om chans därför att killar som frågar chans kanske aldrig mera pratar med tjejen. Jo, det hade hon ju lagt märke till.

Jag kunde bokstavligen se hur rak ryggen hennes blev och att hakan kom upp några hack.

Tänk vilka bekymmer de har - redan nu. Jag får ont i magen när jag tänker på allt som ligger framför.
Svar på tråden: Min lilla ledsna

Vad kul att en killkompis...

Skrivet av  pojkmamman
ringde på och ville leka. Förstår att din flicka blev glad. Jag vet hur det känns när ens barn inte "får chans på ngn", se mitt inlägg nedan om elakt tjejsnack. Jag känner mig lite orolig för att min pojke är impopulär. Det känns i hjärtat!

Jo, jag

Skrivet av  Fortfarande "anonym just i detta fallet"
har läst det, och mitt hjärta blöder.
Jag är lite känslig för sådant därför att jag själv var impopulär och mobbad i nio år....

Åhhhh, så skönt....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
att höra!! Hoppas att allt ordnar sig för henne.