Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Minskar i vikt...

Skrivet av Åza, Molly-97 & Ellen-99
Vad väger era 7-åringar och hur långa är dem? Molly har bara gått upp två kilo sedan hon var 5½ år, men har ökat 10 centimeter på längden... Hon väger 22,5 kg och är 123,5 cm lång. Bara skinn och ben (och muskler). Hon har t o m minskat i vikt senaste halvåret. Kanske beror det på astmamedicinen som kan vara tillväxthämmande.
Svar på tråden: Minskar i vikt...

Philip...

Skrivet av  Nickis@
....väger strax under 30kg och är nog ca 130cm lång.
 

Låter som min Maja...

Skrivet av  Anette Maja-97 & Albin-01
väger ca 28 kg.. och strax under 130...
 

Simon ....

Skrivet av  Mona m Simon-97,Elin-02 & Anton-03
är oxå väldigt smal. Väger väl ca.21 kg och är 121 cm lång. På vårterminen i miniettan så fick vi träffa skolläkaren p.g.a. att han inte ökade i vikt. Kollade honom och blev remitterad till Barnmottagningen för vidare kontroll. Väl där så började vi komma underfund med att Simon troligen var förstoppad = dålig aptit. Det visade sej att Simon inte gick och bajsade på skolan för han tyckte det var genant att be fröken torka honom. I alla fall så fick vi behandla honom med klyx o.s.v. i 2-3-mån. och resultatet blev att han fick bättre aptit och går och bajsar när det trycker på. Men han är ju fortfarande smal och kommer nog alltid att vara det för han brås på sin pappa och farmor. Han har sån kroppsform bara. Men jag vill ju att han ska äta mer för att få lite hull, men det syns inte. Det enda som syns är revbenen. Det beror kanske på att jag själv är mullig och alltid har varit *ler*
 

min tjej

Skrivet av  mady
är 111-112 cm och väger 18kg och har stått helt stilla i vikten drygt ett år och som du ser händer det inte så mycket på längden heller. Min äldre flicka fyller snart 9 och är ca 130cm och väger 23-24kg. Så inte heller någon tungviktare. Jag tror inte du behöver oroa dig.
 

Cissi är....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
134 cm och väger 26-27kg. Hon äter som en fluga men verkar växa och må bra ändå. Jag fattar inte nåt!!
 

Aimee är inte så stor heller

Skrivet av  anita
116cm och 19kg stod det sist.
 

Emelie...

Skrivet av  Nerica med Emelie+2
vid 6 år 115cm och 27 kg sen vid 7 år var hon 123cm och vägde 28 kg. Så vikten står still där med.
 

Artiklar från Familjeliv