Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Brev från Tomten idag!

Skrivet av Margut med 4:an i magen
Jag var in på firajul.nu i november och beställde då "brev från tomten" till alla barnen. De kom idag.

När Elin och jag kom hem från byn efter att ha köpt julklappar så såg hon att hon fått brev. Hon slet upp det och beundrade de fina klistermärkena som följde med.
Hon vek upp brevet som började med "Kära Elin", men innan hon läste det så kollade hon avsändaren längst ner.
Hon tittade häpen på mig och sa:
- Mamma! Det är från _Tomten_!

Hennes min var helt obetalbar! :-) Så underbart!
Svar på tråden: Brev från Tomten idag!

Berätta mer!

Skrivet av  Åza
Var kan man beställa det? Vad skriver Tomten?
 

Går inte att beställa längre =(

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
Jag var just inne på
www.firajul.nu
och försökte beställa ett brev, men det gick inte. Men det verkar finnas en massa andra roliga saker där. Kanske något att lägga till favoriterna till nästa jul.
 

Det var...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
... ett jättegulligt, personligt brev. Innehållet var ungefär detsamma, men alla tre breven var olika utformade:
Tomten hade fått hjälp av alla nissarna att sortera alla brev han fått från barn från alla jordens länder. Hå, hå, vilket sjå!
Nissarna hade överraskat Tomten med en ny släde eftersom den gamla var sönder. Annars hade han kanske inte kunnat komma med klappar i år.
Om du, Elin, lyssnar extra uppåt himlen och ser ett ljus som far förbi, så är det kanske jag och mina renar som far fram över Kisa i natten.

Till Simon stod det t.ex. att Tomten läst i sin bok att Simon varit en snäll pojke i år och att han varit snäll mot sina syskon. (DET var nu en sanning med modifikation, men ändå... *s*)
Eftersom du varit så snäll så får du en gåva av mig. (Alla barnen fick en fin karta med klistermärken, olika till alla)

Breven var jättefina och jag kommer definitivt att beställa nästa år också om det går! I år beställde jag i november, sista betalningsdagen var 30/11 om jag inte minns fel. Det kostade 59:-/brev och de kom idag, perfekt i tid till jul!
:-)
 

Artiklar från Familjeliv