Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När ens ex vill ha en tillbaka

Skrivet av Velande och olyckligt kär mamma
Har hamnat i en märklig situation och känner mig så splittrad.

För några månader sen separerade jag och min sons pappa, på mitt initiativ eftersom hans lögner och ointresse för mig blev FÖR mycket. Vi har varit vänner sen dess och har båda starka känslor kvar för varandra.

Sen vi separerade har jag "lyckats" kära ner mig i en annan kille, han är dock inte intresserade mer än som vän. Men det har tagit jättemycket på mig, mina känslor känns liksom körda i botten. Mycket pg a hans avvisande. Men han vill ändå träffa mig, ger mig så många komplimanger, är gullig och ofta känns det som om han vill mer än vara vän, men jag är också säker på att han inte kommit över sitt ex än.

Nu visar det sig att MITT ex vill ha mig tillbaka, umgås som mer än vänner och han är så jättemån om mig nu, fin och älskvärd på alla sätt. Jag uppskattar det och har känslor kvar för honom, om jag älskar honom ska väl vara osagt kanske.

Känns lite som om jag står som åsnan mellan två hötappar. Båda killarna vill ju umgås med mig, mitt ex vet jag som mer än vän, den andra känns som mer än en vän....

Mitt hjärna vet vad jag borde göra, försöka med mitt ex vore det logiska känns det som. Men jag vet inte om jag vågar....han har sårat mig så djupt förut. Och den nya killen...oj, oj, vad detta är soppigt.

Vet inte ens om mitt inlägg hör hemma här, men jag har skrivit här en del förut så jag tänkte ge det en chans....

Svar på tråden: När ens ex vill ha en tillbaka

tänk efter noga!

Skrivet av  Jonna
tänk efter riktigt noga hur du skulle vilja ha det. Jag hamnade i en situation där min nuvarande kille och jag bröt för att han träffade en annan tjej. Det vae en skitjobbig period eftersom jag inte ville bryta upp. Han insåg efter en tid att det var mig han ville ha och jag hamnade i en himla knipa. Jag VILLE men VÅGDE inte välja att fortsätta tillsammans. Mina vänner tyckte att jag skulle typ slänga honom i sjön. Jag hörde en dag Friends låt på radion och de sjöng: Lyssna till ditt hjärta... Jag valde att lyssna på mitt hjärta som sa att jag ville vara med honom. Idag har vi det jättebra tillsammans och vi älskar varandra. Visst vi har fått kämpa men det har det varit värt för hade jag inte vågat utan lyssnat på omgivningen så hade jag missat den kärlek som jag får av honom nu. Det finns ingen garanti för att detta håller livet ut men det finns det ALDRIG. Jag hoppas att du i ditt hjärta VET om du vill ha exet kvar i livet. Tänk en extra gång, OM känslorna finns där ge dem en chans. Du kan alltid hitta en ny kille men du kanske bara får en chans att hitta tillbaka till er gamla kärlek. Jag kanske är en obotlig romantiker men jag berättar mitt sätt att tänka. Lycka till!
 

Tack

Skrivet av  Velande och olyckligt kär mamma
för ditt svar. Det värmer mig att höra att ni hittat tillbaka till varandra.

Kruxet för mig är att jag under den tid jag bott ifrån mitt ex fått kontakt med en annan fin kille. Han vill i och för sig bara ha mig som vän, men genom honom har jag fått se lite hur andra killar kan vara, romantiska, visa känslor, förstående mm mm. ALLT detta som mitt ex saknar. Frågan är egentligen nu om jag kan gå tillbaka till mitt ex utan att VERKLIGEN sakna allt detta. Visst, jag har känslor kvar för mitt ex.... men vågar man? Tiden får utvisa.
 

Vännen, varför sådan brådska?

Skrivet av  JennyS
Ta och bygg upp en trygg samvaro för dig och ditt barn innan du börjar "strula" exxet, eller någon ny. Det finns inget "sista-datum" för kärlek så dra ut på allt, lycka till!
 

Jo jag vet,

Skrivet av  Velande mamma
det stämmer det du säger. Men den här nya killen som kommit in i mitt liv har allt det jag saknat hos mitt ex,känner så starkt för honom. Nu är vi "bara" vänner och det känns underbart, vet dock att känslorna är starka från hans sida också.