Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Aftonbladet idag

Skrivet av Tiili m. Tindra 16/1
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,393994,00.html
Svar på tråden: Aftonbladet idag

ovanstående inlägg handlar om farmen

Skrivet av  Tiili m. Tindra 16/1
från Tiili som tryckte på fel knapp o gjorde dubbelt..
 

Jag tror

Skrivet av  Suss
inte att Daniel ljuger, jag tror att det är Virre som gör det.

Vad sket-Janne säger är det väl ingen som bryr sig om vid det här laget.....
 

jaaa

Skrivet av  anna
är det inte såååå lyckosamt att just Veronika "råkar höra samtalet! Herregud , hon skulle antagligen höra vad som helst, bara det passade hennes syften!

På samma sätt som Crille och JanO gör vad de kan för att fortfarande hålla liv i sitt kändisskap!

 

I detta fall...

Skrivet av  Mamma Mia
... så stämmer det ju eftersom D faktiskt blev filmad några dagar innan när de tummade på denna överenskommelse som faktiskt gällde en västindienresa, ingen öl som han säger. Det är ju det jag sagt hela tiden, undrar varför alla hela tiden försöker kämpa emot fakta? Det är ju rent löjligt att förneka något som visats på TV för bara några dagar innan. Jag föreslår alla som tvivlar på att detta är sant att se veckosammandraget i helgen, kanske tror ni era egna ögon o öron mer än Dannes lögner...
 

men du..

Skrivet av  anna
nu har ju inte detta samtal som Veronika så "lägligt" råkat höra ett dugg emd denna inspelning att göra!

Att daniel hade en överenskommelse med JanO och Crille sen tidigare är det ingen som förnekat, det vi även sett som du verkar missat är att vi sett honom ta tilbaka det, NÄR det spelades in vet vi inte, det finns ingenstans det framgår att det var strax före omrösningne, det kanske var samma eftermiddag som grusvägstummningen, vem vet?

du ser fusk som allvarligare än mobbning , jag gör inte det!
 

Men du!

Skrivet av  Mamma Mia
Det som visar på Tv är faktiskt i tidsföljd även om vissa saker av naturliga själ klippts bort. En gång till; Samma kväll som juryn kom till Farmen så kokade JanO o Crille ihop denna överenskommelse (det fick man se), dagen efter (innan de delat ut uppgifterna) så fick de Danne åt sidan o kom överens om denna resa med handlslag (det fick man se). Dagen efter började själva finalveckan med bäddning, städning, mjölkning osv.
Det är alltså _helt klart_ att denna överenskommelse kom till under finalveckan, det är bara att kolla på reprisen så får du se med egna ögon (du litar ju inte på mig tydligen).
Det står ju tydligt oxå i intervjuen att han "missförstått" Åzas fråga, dvs han ljög troligen för att få hennes röst. Varför skulle hon annars känna sig så sviken?
Nu är det nog dags att du börjar öppna ögonen o inse att detta inte var något gammalt utan något helt nytt... *pust*
 

jaså...

Skrivet av  anna
du tror att det är i tidsföljd, det tror inte jag...jag tror att det klipper in vad som sägs och görs när det passar.

Det du fick se JanO och Crille prata om är troligen bara en liten del av vad som egntligen sas under det samtalet, tv4 väljer givetvis ut vad de vill visa och hur mycket av olika samtal de vill att tittarna ska få ta del av.

"Det är alltså _helt klart_ att denna överenskommelse kom till under finalveckan," du tolkar det så...jag tolkar det inte som en ny överenskommelse utan som en påminnelse om den gamla, som nu givetvis kom till ytan igen då Danne kom till final!

"Det står ju tydligt oxå i intervjuen att han "missförstått" Åzas fråga, dvs han ljög troligen för att få hennes röst." Så när man missförstår någons fråga så ljuger man medvetet i sitt svar?? Jag förstår inte ditt resonemang, om han missförstått hennes har ju svarat utifrån hur han tolkade hennes fråga, att det svaret sen inte blev det rätt utifrån hennes egentliga fråga leder ju inte per automatik till att man ljuger.

"Varför skulle hon annars känna sig så sviken?" det där vet vi inte så mycket om, hur och varför hon skulle ev. känna sig sviken!

kanske du ochså skulle öppna dina ögon och inte "höra" enbart _lögn, ljug, båg- så fort Daniel gör eller säger något.
För mig har du verkligen fallit i fällan, du försöker bortförklarade andras dåliga beteende och utav det Daniel gör så är du så färgad att du faktiskt lägger in en massa av dina egna negativa värderingar i dina tolkningar. Du hör och ser sånt som många andra inte hör och ser..men ändå är det enbart vi som ska öppna ögonen!

Vi är många som sett Veronika som vinnare men som tyvärr ändrat oss pga av hennes beteende, så handlar faktiskt inte om att det enbart är Daniel och hans lögner som slagit blå dunster i ögonen på oss, veronika har helt klart själv bidragit till att hennes popularitet minskat drastiskt. Det har ingenting med Daniel att göra utan helt och hållet ett utslag av Veronikas egen elakhet.



 

Tala om att ha...

Skrivet av  Mamma Mia
... trillat i TV 4as fälla =). Det är läskigt hur de kan leka med folks hjärnor. Som jag sagt förut så kommer vi nog inte så mycket längre så jag kommer att avsluta diskussionen med dig här, det blir bara tjatigt...
 

återigen

Skrivet av  anna
så ger du inte ett enda svar på det jag skriver om Veronika och orsaker till hennes bottennotering, konstigt...varför inte??

Och nej, jag tror inte att allt som sänds är i direkt tidsföljd, tror du verkligen det??
 

anna...

Skrivet av  Mamma Mia
.. till skillnad från dig så accpterar jag att _du_ tycker så om Virre, varför ska jag försvara o kommentera det, du får väl tycka vad du vill? Jag har sagt mitt i dessa frågor det får su oxå acceptera. Det är det som är så underligt med dig, alla mina åsikter vill du bemöta som om det gällde dig personligen. Det gör det inte, det gäller inte ens någon du känner, inte ens en kille du _kommer_ att lära känna. Det gäller en person ur en _dokusåpa_ o jag har rätt att uttrycka mina åsikter hur mycket jag vill, du kommer inte kunna ändra mina synpunkter så du kan lika bra ge upp. Tack för mig!
 

Jag vill jättegärna tro

Skrivet av  Mia med William 011215 (född i v 32+1)
att Daniel har rent mjöl i påsen. Men det jag själv reagerade på då jag såg programmet igår var att JanO "backade" så lätt då Daniel inför kameran sa att dealen var avblåst. Sedan tycker jag det var mysko att Chrille bara accepterade fakta då JanO berättade att Daniel inte längre stod för sitt handslag. Det började osa katt tyckte jag och det var samma känsla Åza fick då hon såg programmet.
Men jag har absolut ingen aning om vad som är sant och osant.
Daniel har dock nu efter programmet sänts sms:at Åza flera gånger och verkligen bedyrat att han talar sanning.


 

det vi inte vet

Skrivet av  anna
är ju vad som sagts innan...och hur länge de ev. diskuterat detta innan de kom till en överenskommelse, om de diskuterar detta länge så kan ju inte tv sända hela detta resonemang, utan som precis med allt annat, valda delar
 

Ja, så kan det absolut vara. Har ingen aning *imt*

Skrivet av  Mia med William 011215 (född i v 32+1)
d
 

Artiklar från Familjeliv