Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BB-Linda, jag är lite sen...

Skrivet av Anna
Läste det här med faddergalan och aborten i expressen igår och då var det en bild på löpsedeln när hon hade gjort aborten. "Linda tvingad till dramatisk abort" eller nåt sånt. Såg att ni diskuterat detta nedan, men är det nån som vet vem som, enligt expressen, tvingade henne och varför aborten var dramatisk?
Svar på tråden: BB-Linda, jag är lite sen...

man kanske inte ska spekulera, men

Skrivet av  cillo

t ex kanske man får svar på ett fostervattenprov att något är väldigt fel, behöver inte bara vara ds därav den sena aborten, bara en tanke jag har fått,,
För om det är så att man går ut ena veckan och är super glad och nästa bara sådär tja,, det passar inte då kan man ju inte vara riktigt funtad, dessutom om man har barn sen tidigare, det är ju inga duvungar.
 

Tror inte det

Skrivet av  Emma med Tova
Med tanke på när de enligt egen utsago skulle ha så har de inte hunnit med varken något moderskapsprov eller fostervattenprov. Hade hon blivit gravid i samband med att de träffades så hade hon först nu kunnat hinna genomföra ett fostervattenprov. Det verkar inte ha varit en sen abort utan en helt vanlig abort. Tänk att de faktiskt bara har varit ett par i 4 månader.
 

Nu kanske jag är väldigt elak

Skrivet av  Anna
Men tror ni inte vi fått se ett snyft-reportage om det hade varit något fel på "kärleksbarnet"?
 

Hon

Skrivet av  LillaIor
gjorde abort för dom kom på att det inte passade så bra att få barn nu, dom vill vänta sa dom med att sätta barn till världen ett par år.
Dom kände sig inte mogna....????.....men då finns väl skydd....?????.....
 

Jo,

Skrivet av  Anna
läste det här nedanför. Det var därför jag tyckte expressens löp var så konstigt, men det var väl bara för att sälja mer tidningar som vanligt...
 

Hon ska ju i väg...

Skrivet av  Chellou
på inspelning av en ny dokusåpa oxå vad jag har förstått.
Den där med gamla dokukändisar som ska driva ett hotell eller nått sånt.
Passade inte in i deras liv just nu, fnys
 

Är det sant?

Skrivet av  Mia
Jag tycker det är tragiskt med tanke på hennes barn (vilket jag tyckte redan förut). Alla som sa att Linda säkerligen är en fantastisk mamma utanför BB får nog bita sig i tungan nu. Bryr hon sig öht om sina barn? Man måste må nog väldigt dåligt för att bete sig såhär...
 

Helt otroligt..

Skrivet av  Dottie
..att vi kan diskutera hennes abort här. Jag menar att vi vet om det överhuvudtaget!!!! Hur KAN man lämna ut sig själv pa det viset. Stackars, stackars människa. Stackars hennes familj. Vad är det för fel pa henne?
 

i vänkretsen

Skrivet av  sara
säg det att hon fejkade graviditeten för att få media, fadde vill INTE ha fler barn. det står att dom bor ihop fast det är bara lögner dom bor inte ihop ens....

jag tror att hon är desperat och rädd att folk glömmer bort henne.........
 

Alltså

Skrivet av  Lena
Ni sätter verkligen stor tilltro vad som står i kvällstidningarna. Jag tycker att ni är skrämmande som sitter och tycker en massa om saker ni med största sannolikhet inte har en susning om. Vi vet inte vad som är sant eller inte, vad Linda sagt, vad tidningarna hittar på mm.

Ett råd är att ta inget som står i kvällstidningarna på allvar för det finns inte mycket sanning i dem. Det är ingen konst att plocka in en bild av en kändis och skriva något om det.

Döm inte ut folk innan ni verkligen vet vad det handlar om.
 

jag känner fadde

Skrivet av  Sara
och svarade på det jag fik reda på genom vänner. Linda vill ha massor av uppmärksamhet och fadde går igenon 40 år kris just nu...men jag tycker att han gjorde rätt eftersom han har sagt att han vill inte ha barn...det är Linda som går till pressen inte fadde
 

Håller med dig

Skrivet av  AnnanLena
ingen förutom Linda och Fadde själv kan ju i själva verket veta HUR det ligger till... oavsett om man känner dem eller ej. Sen tycker jag att om jag känner någon så hade jag inte skrivit om deras privatliv här eller någon annan stans och då spelar det ingen roll om det är gott eller ont.
 

Men så är det inte heller

Skrivet av  Anathie
Det är faktiskt inte så att kvällspressjournalister kan sitta och fabricera ihop artiklar och scoop hur som helst. Skulle en jorunalist från en kvällstidning fejka ihop citat från kändisar så skulle det bli ett jävla liv. Det är liksom inte "en ding ding värld"-nivå på Aftonbladet och Expressen. Chefredaktörerna är ansvariga för vad som skrivs och är en artikel för osäker så trycks den inte. Tidningarna kan bli PO-anmälda och få betala skadestånd. Det hände tex Expressen när de skrev för mycket om Marie Fredrikssons cancer utan hennes tillstånd. Det var mycket pengar det handlade om och inget en tidning vill bli förknippade med.

Däremot bör man inte tro på skruvade löpsedlar som ofta är vinklade för att man ska tro att nyheten är mycket hetare än den egentligen är. Och man ska ju ta "en insatt källas" uttalanden med en nypa salt. Likaså rykten som dementeras eller inte kommenteras av kändisen.

Men du ska inte tro att en så stor tidning som Aftonbladet eller Expressen låtsas att de har pratat med Linda Rosing om en abort som egentligen inte har ägt rum.

Jag har flera släktingar inom journalistyrket och de tar faktiskt sina jobb på stort allvar. Inklusive kvällstidningsjournalisterna.
 

Stackars Linda...

Skrivet av  Lena
Tänk om hon går in här och läser här va ni skriver om henne. Tänk va tidningarna skriver för att få sålt. Hon har gjort en abort men det är hennes o Faddes val. Det finns säkert fler personer än Linda som gjort abort för att tiden inte kändes rätt sluta nu och kasta en massa skit över henne.
Lena
 

Vaddå stackars????

Skrivet av  mamma2be
Hon får väl för 17 skylla sig själv om hon går ut i pressen med detta.....

Först "vänta kärleksbarn"(som fö är det VÄRSTA uttryck som finns) o sen "tvingad till dramatisk abort"....heerreguuuuuuuuud!!
 

Glöm inte...

Skrivet av  Lillan med Carl-03 (på besök)
det var dessutom så att hon ju trodde att hon skulle ha svårt att bli gravid, men att det ju gick bra, eftersom Fadde var rätt man för henne... Jag kunde med andra ord ha besparat mig en IVF och dumpat maken som uppenbarligen inte kan vara rätt... *ler*
 

Hahahahah!

Skrivet av  mamma2be
Precis, det ska ju vara "rätt" man....huuuuur blåst är människan egentligen??
 

Mäh

Skrivet av  Lena
Hur fan kan du veta att det är sanningen? Har du kristallkula eller? Vi har fortfarande ingen aning om det är Linda som sagt det eller tidningarna som hittar på. Tycker nog att det säger mer om er som personer, tror på allt som står i kvällspressen och ser den som den enda sanningen. Jag känner en person som det skrivs om mycket i pressen och inte ens hälften av vad som skrivits är sant men de kan inte göra så mycket åt det. Jag kan till viss del hålla med om att Linda inte alltid har agerat utifrån rätt val enligt mig men så länge jag inte känner henne personligen kan jag inte uttala mig. Att som Sara sitta och säga att man känner någon och berätta om dennes privatliv på denna sida är riktigt skvallerkärringaktigt enligt mig.

Alla har rätt att ha en åsikt men betänk noga över var informationen kommer ifrån innan ni är så tvärsäkra på att ni har rätt.
 

hmm, nu är det ju som så..Lena !

Skrivet av  en som vet utan kristall kula !
att linda själv vänt sig till pressen och dessutom fått betalt ! för att dom ska skriva om deras kärleksbarn.
Och visst kan man göra något åt om pressen skriver osanningar, - stämma dom för förtal och spridning av osanning. Och skulle tidningen nu vara hennes värsta ovänn varför vänder hon sig till dom hela tiden och fram för allt varför tar hon emot alla pengar !
 

Onödiga hårda ord...

Skrivet av  mamma2be
fan på dig själv du! Mogen va?

Det var min åsikt som jag "har rätt till".
 

Artiklar från Familjeliv