Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Apropå kvarteret-bråket

Skrivet av Moa bf 24/1
Fattar inte, så fort nån/några inte gör som Uffe o Tina vill, så har dom "aldrig" gillat den personen. Och Anna är så falsk o blabla. För inte länge sedan var det Maria som var bitchen.. Det är ju faktiskt en tävling, Uffe o Tina är ALLTID sena, det saknas alltid lister o bräder o ja vet ifan allt. Jag hoppas Anna och Pontus vinner, för det är den enda lägenheten jag skulle vilja bo i!! :)
Svar på tråden: Apropå kvarteret-bråket

Ja,

Skrivet av  Blue
det där har jag också märkt, genast nån tycker/gör något som de inte gillar, eller som går emot dom, så har "dom aldrig gillat denna person och tycker att hon är så falsk m.m." Rätt "lustigt"... För inte så länge sedan tyckte de inte att Anna var så hemsk alls.
I och för sig tycker jag det var jäkligt snålt av Anna att de inte fick måla två bräden då de själva fått dispans förrut också! Men deras lägenhet är ändå mest i min smak, jag tycker bäst om den.
 

Menar du..

Skrivet av  S-J *~< l :- )
.. att ni håller reda på vad var och en här har skrivit innan om prsonerna i programmet? ;0) Med tanke på att ni vet att det är samma personer som nu säger si som tidigare sagt så...
 

Om jag

Skrivet av  Mini
tolkar rätt vet jag ej, men jag förstår det som om Blue syftar på personer som medverkar i programmet Kvarteret när hon skriver "dom".
Har jag rätt!?
 

tillägg:

Skrivet av  Mini
Och dom är väl i detta fallet Uffe och Tina!?
 

Ja S-J,

Skrivet av  Blue
precis som Mini skrev så menade jag att Uffe & Tina i programmet Kvarteret sagt så flera gånger, inte vad folk har skrivit här.
 

OK...

Skrivet av  S-J *~< l :- )
.. då fattar jag ;)
 

Håller med dig...

Skrivet av  Pia
...men felet är ju att dom vann med en ofärdig lägenhet redan i första programet och därför har det ju fortsatt hela tiden att det alltid är några som inte har "hunnit klart". Man kan ju vinna ändå har det resonerats och det med rätta.
Nej, jag håller med om att Tina är lite "knepig" själv.
Och att Anna och Pontus lägenhet verkar vara den trevligaste och mest "eftertänkta" av dom alla. Jonna och Petter verkar som någon sa i programet på något sätt, för alltid kommit efter på något sätt och bara slängt dit sakerna för att få klart. Ingen planering el. mysfaktor ö h t.
 

Håller med dig, jag har verkligen svårt för den

Skrivet av  EllaNora
där Tia men hennes man ser mysig ut!:-)
 

Tanterna...

Skrivet av  Anna
Maria verkar vara en smilande bitch, Tina en besserwisser, Anna falsk och Jonna, tja, blåst kanske? Tack tv3 för att ni lyckas ta fram så fina sidor hos kvinnorna. Karlarna, vad finns det för negativt att säga om dem?
 

Hmm...

Skrivet av  --
det här tycker jag var rätt påhoppande faktiskt, det är inte okej att skriva fräcka saker om andra nånstans på Aff, bara för att de syns i TV. Att Maria är en bitch och att Jonna är blåst är inte speciellt trevligt att säga, vissa saker om man tycker så så kanske är bäst att hålla för sig själv i sin egen hjärna eller i sitt eget hus.
Det här tycker inte jag var ett vettigt inlägg att skriva tycker jag. Varför skulle t.ex. Jonna var blåst för?
 

En sammanfattning bara

Skrivet av  Anna
av vad som brukar skrivas om tjejerna - det är de som är "häxor" (enligt inläggen här). Deras karlar skrivs det inte mycket negativt om och det kan man fundera över, eller hur!? Sen beror ju våra uppfattningar om personerna främst på hur tv3 väljer att framställa dem, eller hur!?
 

Det är sant

Skrivet av  Moa bf 24/1
Som i många andra sammanhang blir det tyvärr kvinnorna som framställs som "de skyldiga", eller vad man ska säga. Hade inte tänkt på det innan du skrev det...
 

Jag hade inte stått ut med någon utav dem...

Skrivet av  smulan
Anna och Pontus lismande grodflin hade man ju spytt av!
Och Besserweiser paret Uffe och Tina - JESUS!!!
Hur står de ens ut med varandra?
Jag hoppar Petter och Jonnas lägenhet vinner i slutändan! De är iallafall trevliga och hyfsat normala... :-D
 

Artiklar från Familjeliv