Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ang robinson-jerry

Skrivet av anna nym
Jerry är inte alls som han framstått i tv, visst har han ett hett temperament, men han är världens bästa kompis!

Känner nämligen Milla, hon och Jerry är väldigt nära vänner.
Svar på tråden: ang robinson-jerry

Det är han

Skrivet av  annica
kanske men jag tycker ändå inte att man gör som han gjort. Snacka om att döda en massa och skrika och sparka och kasta kniv (eller vad det nu var han kastade).Hur han än vrider och vänder sig eller hur han framstått så har han ju gjort dessa saker och det kan han ju inte neka till (om man nu gör det eller någon annan gör det) Visst alla människor har ju bra sidor (vill jag tro) men ibland överväger de sämre
 

Ja precis,

Skrivet av  Blue
han är säkert en trevlig kompis i det privata livet med vänner och så, men i Robinson i TV och i hela tävlingen verkade han då INTE vara nån värst trevlig människa, det är min åsikt till fullo och den får jag ha, spelar ingen roll hur många som "känner" honom som säger nått annat.
 

Ja, de som röstar...

Skrivet av  S-J *~< l :- )
.. och ser på programmet måste ju givetvis skapa sin uppfattning utifrån det de ser i TV, inte efter hur andra skriver att personen är _egentligen_...

 

Och de som var där

Skrivet av  Pillisen
och röstade på hono i går hade ju tydligen blivit köpta/mutade då kan man ju inte vara så säker på att de gillar honom så myckets om de säger ;)
 

Håller med till viss del.

Skrivet av  Bokstavsmamman
I början då jag tittade på programmen såg/hörde Jerrys uttalande om döda f-a osv tyckte jag att det lät så hemskt.
När jag sen tänkte jag efter. Vilken impulsiv och spontan människa! Har han Adhd eller?
Han visade sina känslor otroligt starkt både då han var glad och när han/de förlorade. Att han var en av de värdiga vinnarna tycker jag beror på han ärlighet och att han fick tillbringa många dagar i ensamhet på lugnet.
I lördagsprogrammet skulle de andra finalisterna beskriva de andra kort. Min uppfattning om Jerry är nog densamma som Johanna bla sa,att han har lite Damp i sig.
 

Kanske men

Skrivet av  Lillan
i lördags hade han ju köpt röster av de andra så då hade de ju låtit konstigt om de sa att han inte var så trevlig ...

Sen tycker inte jag att det är trevligt att säga att man ska döda någon eller köra upp något i r*ven på någon annan, hur ärlig man än är då man säger det eller hur förbannad och dålig förlorare man är
 

Fel nick

Skrivet av  Pillisen
ska ju vara Pillisen här inne...var på annat forum trodde jag *S*
 

Han var väl inte den enda

Skrivet av  Bokstavsmamman
som hade köpt röster i såfall med allt paktsnack som förekom hit och dit.
Nej, det är inte trevligt att säga så som han sa på ön.
Men OM han har tex Adhd handlar det om en impulsivitet som kan vara svår att styra.
Tro mig, har en 19-årig son med Adhd som kan kläcka ur sig dumma saker utan att mena det och han är världens goaste, snällaste men impulsiv och tänker inte ibland på hur han uttrycker sig och har lika starka känsloyttringar liknande Jerrys.
 

Men är det någon

Skrivet av  Carro
som denna gången KÖPT röster under pågående program, att de har pakter hit och dit har ju ala på ett eller annat sätt men att köpa röseter i finalen av de andra som egentligen inte tänkt rösta på honom tycker jag är illa (även om jag vet att man inte kan göra något åt det eller att det inte finns några regler emot att göra det)

OM han nu har adhd är det då lämpligt att lämna honom ensam på en öde ö i så många dagar med en massa sprit? han sa ju själv att kameramännen var där 2 timmar max per dag och sen var han ensam.
Tycker sen att det är trist att om folk utrycker sig på sånt vis så ska det gensas spekuleras i om de har adhd. Han verkar ju ha ett hemskt temerament eftersom han är åtalad för misshandel två gånger och är själv rädd att åka in
 

Svar till Carro

Skrivet av  Bokstavsmamman
Det var väl inte lämpligt att nån skulle vara ensam på en ö med en massa sprit.
Då han hamnade där hade han han nåt val? Som jag tolkade det blev han bara satt där. Jo, han han hade val att låta bli att dricka, men.........
Det är mina spekulationer att han kanske har Adhd och om man har Adhd eller ej ska ju det inte ha nån betydelse att få medverka i den här typen av program.
Han var jätteglad då han vann och var en jättedålig förlorare. Att han uttryckte sig grovt i mun försvarar jag inte men....... jag tror innerst inne att det var bara nåt som flög ut ur munnen på honom och att han inte menade bokstavligt så illa.
De andra deltagarna spydde mycket negativ galla om och över de andra deltagarna ideligen tyckte jag.
 

Men att döda någon

Skrivet av  Carro
flög ju inte bara ur munnen på honom eftersom det var ganska många gånger han sa det och inte bara direkt efter en förlorad tävling.
De satt ju t.ex i vattnet och pratade om det och han uttryckte ju sig starkt då t.ex Faik sa att man inte skulle säga att man skulle döda någon.
Han måste nog haft ett val när han blev satt på lugnet, han kunde välja att hoppa av vilket han också funderde på om inte Micke hade dykt upp.
Sen kan jag ju hålla med om att det är inte lämpligt för någon att sitta så men kanske då ännu mindre för bokstavsbarn eller?... Ja jag vet inte eftersom jag inte har någon direkt kontakt med någon som har adhd så jag kanske inte ska yttra mig i det...
 

Spelar ingen roll

Skrivet av  PinkIsMyPassion
hur han är i vanliga fall. Det man ser i tv är ju det man får så att säga, spelar ingen roll om tv 3 har vinklat så att bara de sämsta sidorna hos en person kommer fram. Det är ju Jerry som själv sagt alla de ord som kommer ur hans mun, det kan man inte skylla på någon annan. Sen kan man ju tycka att det är ganska hemskt att tv 3 valt att visa hans sämsta sida när han uppenbarligen enligt många är en trevlig person "egentligen". Men ger man sig in i leken får man leken tåla. Synd att han vann.
 

Jo som kompis är han säkert

Skrivet av  Linda-Marie m. Alexandra 010909+BF15/2
guld, men om man inte är som han vill- hjälp! Vill inte möta honom i en mörk gränd...
Nä, jag tror han bär på en massa ilska mot någonting som hänt honom, lite tragiskt...
 

Men han har ju ändå sagt

Skrivet av  Blomman
alla de sakerna och betett sig som han gjort i tv, det är ju han, det är ingen annan... Att han ska på rättegång för misshandel och urkundsförfalskning förvånar mig inte ett dugg... Mycket pinsam människa, som inte förtjänade att vinna ett endaste dugg tycker jag.