Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Melodifestivalen*spoiler om artister*

Skrivet av Svarta Änkan
Här är deltagarna i Melodifestivalen 2005
På grund av en teknisk miss av SVT har startfältet i melodifestivalen 2005 läckt ut till schlagersajten esctoday.com.
Caroline Wennergren
Linda Bengtzing
Katrina & The New Waves
Avalon
Fredrik Kempe & Sanna Nielsen
Bodies Without Organs
Date
The Wallstones
Camilla Brinck
Martin Stenmarck
Ayesha Quraishi
Josefin Nilsson
Shirley Clamp
Papa Dee
LaGaylia Frazier
Jessica Folcker
B-Boys International feat. Paul M
Josef Özer
Richard Engfors & Katarina Fallholm
Pay-tv
Cameron Cartio
Mathias Holmgren
Anne-Lie Rydé
Arja Saijonmaa
Cecilia Vennersten
Nana Hedin
Jimmy Jansson
Nordman
Svar på tråden: Melodifestivalen*spoiler om artister*

Fast knappast spoiler väl

Skrivet av  Åse & M-02, v24
eftersom jag också läst samma lista på Aftonbladet (eller om det var Expressen).
 

Nej ingen spoiler

Skrivet av  Emma med Tova
svt höll presskonferans tidigt i morse och presenterade alla artister till de 28 redan uttagna låtarna. Jokrarna presenter dock vid senare tillfälle. Svt är dock själva lite sena i uppdateringen på din sida och har inte lagt ut artisterna ännu. Många av artisterna har varit kända ett längre tag.

Hur många av artisterna som är med 2005 har varit med i någon musikdokusåpa?

Jimmy Jansson, Johan Becker, Karl Martindahl och Mattihas Holmgren har alla varit med i Fame Factory.

Martin Rolinski i Bodies without organs var med i popstars där de tävlade induviduellt.

Cecilia Vennersten uppptäcktes i Sikta mot stjärnorna. Kommer inte på några fler på rak hand, men det verkar som att det är lättare för killar att få vara med i schlagersammanhang om man ställt upp i något muiskprogram i varje fall i årets upplaga.
 

Linda Bengtzin

Skrivet av  Jenny Li
eller vad hon heter... Är det inte hon som är programledare på Ordjakten i tv 4 på eftermiddagarna? Eller är jag helt ute och cyklar..
 

Nej då

Skrivet av  Emma med Tova
Linda bengtzing leder ordjakten i tv4 i varje fall enligt svts ida om artisterna. Själv har jag ingen aning om vem hon är men det kan vara roligt att en ny artist får chansen.
 

coolt

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
att nana hedin ska ställa upp själv, ska bli intressant o se vad hon ska sjunga...

vet ni i vilka städer artisterna ska uppträda...ska ju se en delfinal...
 

Finns på svt:sida

Skrivet av  Emma med Tova
Det är nu bestämt vilka artister som ska vara i vilka städer. Mer om både artister och var de uppträder finns på

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=24902&a=297432

Hoppas att du är nöjd med vilka artister som ska vara på din delfinal.
 

hrmpf

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
sådär nöjd...rickard engfors ska bli kul o se, date - patrik rasmussen sjunger där va? hade velat se nana hedin o bodys without organs - kan tänka mej de e coola, eftersom army of lovers var rätt spektakulära...
nordman skulle ja me velat sett, jaja man kan inte få allt...

men jag är glad jag slapp fredrik kempe, arja sajonma, shirley clamp o sanna nielsen...bläääärk
 

suck

Skrivet av  Charlotte, schlagerräv
såklart att jag ska se Arja...men det är nog kul bara att vara där :)
kopierat:
Delfinalisterna i Linköping är Avalon med "Big up", Sanna Nielsen och Fredrik Kempe med "Du och jag mot världen", Bodies Without Organs med "Gone", Camilla Brinck med "Jenny", Josefin Nilsson med "Med hjärtats egna ord", Cameron med "Roma" och Arja Saijonmaa med "Vad du än trodde".
 

Kul...

Skrivet av  Sharp
många bra ju! Mathias Holmgren är min favorit ändå sen han dök upp i fame factory och det ska bli skitkul att se Nordman igen!