Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kvarteret

Skrivet av Heidi! & 3 guldisar
Jag har röstat på den lägenhet som jag tycker blev snyggast (i min smak) och som jag skulle vilja bo i. Vem det är som har gjort den har mindre betydelse för mig. Lägger inte in värderingar i hur de har varit i tv-serien osv.

Hur resonerar ni?

Heidi :)
Svar på tråden: Kvarteret

likadant som dig.

Skrivet av  Anna
Röstade på den som jag tyckte hade bäst planlösning,snyggast och som jag vill bo i
 

Både och..

Skrivet av  J
Jag skulle aldrig kunna rösta på den som Anna och Pontus har gjort - så den går bort. Men, av de andra tre så röstar jag på den jag gillar bäst, rakt av.
 

konstigt...

Skrivet av  Helen
så olika man kan uppfatta folk. Jag har fått bäst intryck av Pontus och Anna, tycker att de agerat smart och sansat rakt igenom, och tack vare det har de också fått den snyggaste lägenheten. De är helt klart mina favoriter på båda sätt.
 

Jag håller med dig

Skrivet av  Linn
Har också fått bra intryck av anna och pontus, och dom har helt klart en snygg lägenhet! Jag tycker också om jonna och petters lägenhet så jag är lite i valet och kvalet...
Personligen har jag aldrig tyckt om tina och uffe, men å andra sidan tycker jag heller inte om deras lägenhet, så dom kommer jag oavsett inte att rösta på.
 

Tänk så olika det kan vara!

Skrivet av  J
Jag tycker de verkar vara besserwissrar som vänder kappan efter vinden - beter sig illa när det passar deras syften och utnyttjar folks goda vilja. Jag tycker de är obehagliga.
 

Exakt...

Skrivet av  Helen
samma åsikt har jag om Maria och Patrik och Uffe och Stina. Falska besserwissrar som vänder kappan efter vinden... ! Men visst, inget par har väl lyckats sköta sig perfekt under _hela_ inspelningstiden, och det behövs inte så mycket för att man ska få en sned bild av någon i en dokusåpa.
 

Vid varje deltävling

Skrivet av  Anna med 2
...har jag reagerat över hur Uffe & Tina sagt innan att alla lägenheter är sååå fina och att vem som helst kan vinna denna gång. För att sedan sitta framför kameran och totalt underkäna juryns beslut. Dåliga förlorare skulle jag säga.

Men hade jag gillat deras lägenhet så hade den fått min röst ändå, men nu gjorde jag inte det.
 

Har uppfattat dom precis som J

Skrivet av  Maria
Tyvärr står jag i ett dilemma då jag tycker att de har gjort det bästa jobbet. Så de får kanske m in röst även om jag inte gillar någon av dem som personer. De enda som verkar helt justa är jonna och petter tycker jag.
 

nej

Skrivet av  turtle
hu inte Anna (von smilfink) och Pontus. Gillade Anna i början men sen näääääääääääää....
Sen gillade jag inte heller deras STELA stil. Vardagsrummet var ok, men köket var FUUUULT! För stelt och opersonligt.
 

Jag har för övrigt röstat

Skrivet av  Heidi! & 3 guldisar
på Anna & Pontus. Gillade deras lägenhet bäst. Där skulle jag kunna bo. Om inte barnen fanns då *ler*. Färger, material och stil är helt i min smak (utom att ha grannarna kollandes när jag sitter på toa då).

:)
Heidi
 

Jag med!

Skrivet av  Anna
Gillade Jonna och petters lägenhet också men inte efter att ha varit där.
 

Jag med!

Skrivet av  Anna med 2
Jag gillar deras lägenhet bäst. Vad gäller deras personligheter så har jag ju bara fått TV3:s vinklade version, dvs det struntar jag i.

Vad gäller Uffe o Tinas lägenhet så tycker jag deras kök blev så enormt opraktiskt, med den där lilla, lilla diskbänken utan avställningytor + att vardagsrummet mest såg ut som ett slags genomgångsrum. Dvs bottenplacering hos mig. Vi lever vårt liv i vårt vardagsrum, dvs vi behöver plats!

Maria & Patrik: gillar inte för öppna planlösningar. Lagar gärna starkt kryddad mat och skulle inte gärna vilja göra det i deras kök.

Jonna & Petter: Skulle hellre ha tvättmaskin än bastu.
 

Artiklar från Familjeliv