Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kvarteret *långt*

Skrivet av Heidi & 3 guldisar
Jag hade chansen att få komma och titta på Kvarteret lägenheterna i verkligheten och faktiskt så gav det mig en helt annan syn på hur de gjort än att titta på tv.
T ex, Jonna och Petters fina badrum, var faktiskt väldigt slarvigt gjort. Mäklaren stod och pratade sig varm om att de lagt ut 150.000 på det rummet och jag bara gapade. Det var målarfläckar på strömbrytare (inget fel direkt men såg ful ut), slarvigt uppsatta lister, jättedåligt spacklat tak där man såg skarvar på gipset, mörkt rum osv, inte såg det ut att ha kostat så mycket! Deras sovrum lämnade mycket mer att önska. Hyllorna var olika färg på (trots att de var vita!) och gardinupphägningen kändes billig. De olika materialvalen gjorde hela intrycket snålt. Klinkergolvet i köket var snett och skevt.
Tina och Uffes fantastiska loft gick det inte att stå upprät i och du skulle vara pygmé för att uppskatta den takhöjden + att det inte fanns ett enda fönster så det var helt stängt och gav en klaustrofobisk känsla. Deras kök var det billiga bänkar på (sjuttiotalsbrun fanér) och väldigt trångt att stå och laga mat två stycken. Vardagsrummet var ett genomgångsrum där det råkade stå en soffa. Trappan upp till loftet var en självmordsstege för de flesta barn (och vuxna), högt och brant. Deras garderober i hallen var en riktigt stor besvikelse! De var jättedåligt renoverade med bubbliga dörrar och en väldigt usel ytfinish med hack i.
Maria och Patriks lägenhet hade finare tapet i vardagsrummet än i på tv, då såg den så "bråkig" ut men i verkligheten var den faktiskt riktigt fin. Det jag dock inte gillade var deras tvättstuga. Lite fel plats. Badrummet var väldigt vackert men mycket mindre än på tv.
Pontus och Annas panel hade spruckit på flera ställen, det fick vi inte se i tv, men enligt de själva var det för att värmen var avslagen ganska länge och kylde ut lägenheten så när de kom och satte på värmen igen så sprack det. Såg väldigt märkligt ut.
Tja, det var lite om hur jag såg det från mitt verklighetsperspektiv :).

Kanske hade jag röstat annorlunda om jag inte varit där, för på tv såg det bra mycket bättre ut än vad det egentligen är... Men!!! Det är min åsikt! Finns andra som tycker olika, det vet jag.

Heidi :)
Svar på tråden: Kvarteret *långt*

tack för upplysningen

Skrivet av  sina
har nämligen undrat hur kvartarna såg ut live. Man kan bara konstatera att verkligheten kan man bara se med egna ögon:)
 

Artiklar från Familjeliv