Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill "bara" berätta

Skrivet av *Lena m. Ellen 020504*
Efter en krånglig och envis magsjuka har min lilla Ellen fått större aptit än någonsin och visar sig t.om. HUNGRIG genom att säga MAT! Hon har alltid ansetts vara för smal och kort,men hon har aldrig ätit mycket och vi föräldrar är långt ifrån överviktiga..så vi har försökt låta henne bestämma matportionerna. Man kan ju inte tvinga i sitt barn..! Hur som helst, vill jag bara berätta att hon ÄTER numera;-D *pustar ut*
Svar på tråden: Vill "bara" berätta

Åh, så skönt!

Skrivet av  waWa
Vet precis hur det känns med en liten tunnis som äter som en mus. Vår dotter är nu snart 8 år och hon äter oftast riktigt bra i hennes mått mätt. Visst är hon liten och smal men fullt normal. Allt vände när hon började 6 års. Vet inte hur stor din tös är?
Ha det gott! =o)
 

Hon är..

Skrivet av  *Lena m. Ellen 020504*
Ja,i detta sammanhang anses hon kanske "normal-viktig" men enligt BVC och alla andra är hon för liten för sin urspungskurba eller vad dem säger.. Ellen väger 11kg och är 83cm lång nu när hon snart fyller 2 år.
Tack för ditt inlägg! Inte många förstår hur vi har det med all oro över maten och tillväxten..
 

Min tjej...

Skrivet av  waWa
... var 87cm lång och vägde 10.800 gr.
Det där med kurvan kan ju vara att hon dalat eller stått still i sin egen kurva. Man har ju koll på både den allmänna kurvan och barnets egen. Det viktigaste är dock att man ser att de mår bra.
 

Artiklar från Familjeliv