Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

underbart forum

Skrivet av Åsa med Aron och Ruben
Hej!
Vilket underbart forum. Är relativt ny på den här sajten. Har en son på 2år och 3 månader som väger 10,5 kg. Får slåss med BVC varje gång det är vägning känns det som. I affärena kollar man konstigt på en när man lämnar tillbaka alla kläder man köpt i stl 86 i förhoppning att de ska passa en 2 åring. Polarn o pyret är ju bra men priset är ju därefter. Var finns alternativen? Har ingen lust längre att sitta och sy in allt. Har absolut ingen lust med att min 2 åring springer omkring med baby tryckt i rumpan. TIPSA mig på bra barnklädesaffärer!!!!!!!!
Svar på tråden: underbart forum

Hm?

Skrivet av  Karin
Hej
Jag har hört att Hms kläder går att dra in på samma sätt som P&P.
 

Jo men....

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Då måste jag i alla fall sy in runt rumpan om man inte sätter på honom en 10 stycken. Har jag tur hittar man ibland på HM det är i alla fall prisvärt.
 

Coop\'s jeans

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
har varit bra finns från strl 86 å är inte stora i strl. Min son var dessutom blöjfri vid 2år 3mån då var han ca 85cm lång och vägde 11kg drygt.

Förutom Coop köpte vi Esprit som från 92 är smal men tyvärr har 86 blöjbak. HM har aldrig fungerat de är enooormt vida med gällivare häng till knäna som följd. PoP fungerar med specielltjej jeansen. Iof HMs tjej jeans är oxå ok. Lindex har en egen jeansbyxa som fungerar men annars är FIX OK speciellt de med reglarbar midja. Tja det var de tips jag hade.
 

Tänker inte på att...

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Coop finns. Ja min son är blöjfri ibland så det är inte mycket som fyller byxorna där bak. Tack för tipsen.
 

Hej och välkommen!

Skrivet av  waWa
Min tös vägde precis som din 2 åring när hon var lika gamal. nu är hon 8 år men fortfarande smal och problem med att hitta speciellt byxor till. Linus & Lottas kläder är smala och bra. Jag har/köper mycket från dem. De har egen hemsida. Annars är det bara till att ha med måttbandet i affären det har alltid jag när inte ögonmåttet alltid kan avgöra. Sedan brukar jag kolla om det finns gummiband eller dragsko i byxor som lätt går att fixa. Ibland har jag sytt i ett brett gummiband bak i byxorn inne i linningen istället för att sy in. Funkar bra! De var lite tips från mig.
 

Det var ju smart

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Måttband är ju inte så tokigt att ha med sig. Jag undrar varför en designer sätter in falsk dragsko i barnbyxor? Det är tydligen väldigt poppis just nu.
 

Har också varit nöjd med Linus och Lotta...

Skrivet av  Mamma J
...dessutom köper jag en hel del på beg.affärer-för där ser man ju hur plaggen ser ut tvättade-vilka som "pösar" ut sig och så...dessutom vad sjuttiotalskläderna mycket smalare...och helt omoderna är ju inte byxorna av äldre modell nu för tiden...
 

Har inte varit nöjd med Linus och Lotta

Skrivet av  Åsa m A&E
då pojk kläderna varit som tält :(
 

Trist, men tjejkläderna....

Skrivet av  waWa
....är små och smala jag har varit nöjd med deras kläder i över 6 år.
 

En med samma problem!

Skrivet av  Johanna m. Ida juli -02
Min lilla tös blir 2 år i sommar och väger inte 9 kg. Hon är pigg och glad, liten i maten och väldigt smal, men inte mager.
BVC är på oss hela tiden och när hon ex varit sjuk så vill dom ha in helle för en viktkoll efter ett par veckor för att se så att hon återhämtat sig viktmässigt.

Vad gäller kläder så sitter strl 86 väldigt bra förutom att dom är lite vida. 80 är perfekt i passform, men då är ärmar och ben för korta...
 

Artiklar från Familjeliv