Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

kläder utomlands

Skrivet av Åsa med Aron och Ruben
När jag har köpt kläder utomlands så är de mycket smalare än i Sverige.Tycker kläderna är mer anpassningsbara efter barnens kroppar. Eller är det bara vi som har större storlekar?
Svar på tråden: kläder utomlands

Sverige som har större barn

Skrivet av  Åsa m A&E
Ja kläder utomlands passar de smala barnen bättre. Svenskar har ju tenderat till att få lite broiler varning. Inget illa ment men vi mår bara _för_ bra och alla barn är väl och stor växta utom de som är små då. Dessutom så tar de bort den säckiga blöjbaken snabbare på kläderna. Så ja har du möjlighet att få kläder utomlands så är ex GAP och deras serie med slim sizes kanon.

Förr på 70-talet när alla barn var som pinnar (någon skrev så längre ned) Fanns B-strl även här till barn men nu finns bara c och ibland d kvar :(
 

Slim sizes ?

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Visste inte att Gap hade en speciell serie. Ja jag har chansat lite och beställt via nätet nu när dollarn har varit så låg. Varit mycket nöjd hittills. Ska gå in på Gaps sida och kolla.
 

HAr du beställt via ebay då?

Skrivet av  Åsa m. A-99 & E-02
har inte vågat det å tycker det är såååå synd att man inte kan beställa via GAP direkt
 

Nej

Skrivet av  Åsa med Aron och Ruben
Jag har beställt bla på Disney i USA men har inte prövat på GAP. Jaha så det går inte att beställa via nätet genom dom?