Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glutenintollerans?

Skrivet av Linda
Min son som är 22 mänader har de senaste 4 månaderna rasar två kurvor i vikt (ca 2 kg vilket är 1/6 del av den "rätta" vikten). Han äter dåligt, kräks, har diarré, är jättesmal med uppsvälld mage, trött och hängig..
Nu först har BVC tagit oss på allvar!! Blodprov är skickat med utredning om glutenintollerans.

Just detta forum är ju för över-/undervikt, men jag undrar om det är något av era barn som fått diagnosen glutenintolerans? Känner att jag behöver jättemycket stöd just nu.. Allt är bara en enda lång väntan och det som händer är att sonen mår sämre och sämre.. :o(

Kan tillägga att minsta sonen (snart 9 månader) har mjölkproteinallergi så nu verkar vi se fram emot en kost som inte iehåller varken mjölkprodukter eller gluten. Bara barnen mår bra, så!!!
Svar på tråden: Glutenintollerans?

Har du kollat...

Skrivet av  Anna
under "Barn med särskilda behov - astma och allergi"? Där står ganska mycket om olika typer av besvär vid glutenintolerans (celiaki).
 

Tack!

Skrivet av  Linda
Tyckte jag spanat överallt, men då glutenintolerans inte är någon allergi utan en tarmsjukdom, så slog det mig inte att det kunde finnas info där.. Rusar dit omedelbart! :o)
 

Artiklar från Familjeliv