Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min dotter ÄR smal

Skrivet av Snuffsan med 3
hon tycker själv ibland att hon är för smal när byxorna åker ner.
Hon är 140 lång och väger 25 kg. Snart 10 år.
Hon har visserligen att brås på,hennes pappa har aldrig kommit över 70 kg strecket.
Sonen som är 8 år är lite mulligare han är 136 cm lång och väger oxå 25 kg, han har höfter som håller upp byxorna.
Skolsyster tycker inte att det är något onormalt med dotterns vikt,men när ska man börja oroa sig för att hon är för smal? Hon äter normalt och tränar aerobics 1 gång varannan vecka. Pigg och glad (nästan jämt).

Är förresten ny här.

Ha en bra kväll
Svar på tråden: Min dotter ÄR smal

min dotter..

Skrivet av  Hanna
...2 år i söndags vägde 9400 nu idag när jag var och vägde henne. ca 80 lång...Inte är hon stor inte. Men det är sån himla fart på henne. ALdrig still. Äter gör hon sådär. Inget matvrak precis, Men jag tycker ändå att hon får i sej rätt så mkt. Extra fett i allt. till och med i vällingen, en stor klick smör. Men det bara rinner av henne...Hon måste ha en himla förbränning.
Oroar mej inte speciellt för henne för jag ser hur himla bra hon mår. Och hon är tidigt utvecklad i tal och förståelse. Men att hon inte hann upp till 10 kg till 2-årsdan det gnager lite i mej...
 

Min lilla stumpa

Skrivet av  Mega
vägde prick 10 000g när hon fyllde två! ;) Det gjorde hon även när hon fyllde ett, så hon gick inte upp i vikt på ett helt år! Snacka om ångest... Men hon är en synnerligen välmående 2,5 åring nu och väger dessutom 14 kilo. Hon har alltså gått upp fyra kilo på en termin sedan hon började på dagis. De får jättegod mat där verkar det som. ;)

 

Du kan ta det lugnt!

Skrivet av  waWa
Som du säger är pappan lång och smal och i den åldern har inte de kvinnliga formerna kommit än du ska se att hon får lite mer på benen då om nåt år. Hra själv en smalis hon är 122 cm lång och väger 20.5 kg. Inte mycket ill höfter att hänha nånting på. Jag försöker pilla i henne så bra mat som möjligt med lite extra energi/fett till henne. Bra matvanor är A och O så man inte proppar i dem för mycket kaloririk mat bara för att få upp dem i vikt till vilket pris som helst. Lycka till och välkommen hit! Vi skrivs nog vi fler gånger, tills dess ha en trevlig valborg.
 

Artiklar från Familjeliv