Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har jag gjort det!!!

Skrivet av Elsa
Ringt till skolsköterskan och bett om hjälp angående min dotters övervikt...hon ska kalla på henne och prata om mat. Känns skönt, för när jag nämner det hemma blir hon bara arg och tycker jag är en elak mamma som tycker hon är tjock. Ha det bra kram Elsa
Svar på tråden: Nu har jag gjort det!!!

Modigt!

Skrivet av  Hannah W
Det är modigt och bra gjort av dig att ta upp det med skolsköterskan.
Hoppas det blir ett intressant samtal, som din dotter "tar med sig i ryggsäcken".

Lycka till!
 

Gjorde vi med.

Skrivet av  ida
men vår skol-läkare tyckte inte det var någon fara, hon följde sin kurva. men sen hamnade vi hos en barn-läkare pga att hon har ett x-tra slag på hjärtat, och då tog hon upp dotterns vikt, och visade att hon hade verkligen inte förljt sin kurva, på 3 år, från 4 år till idag när hon är 7, har hon hoppat en massa kurvor upp, och har nu ca 6 kilos övervikt. Så hon remitterade oss genast till en dietist och vi ska tillbaks till samma barnläkare efter sommaren, för vikten och hjärtat. Jag tyckte det var himla skönt med nån som tog vår oro på allvar, ska bli mycket intressant att träffa dietisten, eller det får nog min man göra, han kan oxå behöva lite kost-information ;-)
Men gud vad svårt det är att diskutera vikten med en läkare när dottern själv är med ! Hur gör ni !?
 

Artiklar från Familjeliv