Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen!!!

Skrivet av emmy.b
När min dotter var fyra år så vägde hon 29.5 kg.
Jag tyckte att jag hade gjort rätt ang mat osv men så kan ju inte fallet ha varit egentligen.
Läkaren sa at mig att hålla kvar hennes vikt så jämnar det ut sig när hon blir äldre. (så länge hon inte gick upp).Han sa även att få så små barn att gå ner är nästan omöjligt för man ska ju inte banta dom.
Lät rimligt tyckte jag. 8 Månader senare var vi tbx å då hade hon gått ner 2 kg. Han undrade hur??
Nu äter vi bara grovt bröd med hela korn i.
Fullkornspasta , grova flingor utan socker. inga light produkter, riktig yogurt 3%. godis på lördag. 2 glas läsk utan aspartam på fre ock lördag sen vatten.
På kalas får hon välja själv.
Nu ett år senare så väger hon fortfarande 27.4 kg fast hon har vuxit 7 cm på längden
så det funkar ju. Hon har aldrig klagat på maten..
Svar på tråden: Äntligen!!!

Så skönt!

Skrivet av  waWa
Vad strongt av dig att vara benhård och lägga om till nya matvanor och att hon trivs med det. Härligt! :o)
 

åh vad roligt!

Skrivet av  Ambiente
det målet har vi också med vår tjej som är 3½ år och väger ca 21 kg. Hon är iofs tung men ser ju inte fet eller tjock ut alls (hatar att skriva så men.... för att förtydliga det gör jag det..)

Läkaren och BVC har sagt samma till oss att bara vi håller hennes vikt någorlunda så jämnar det ut sig sen när hon växer på längden.

Vi äter också nyttig mat hemma så det kommer inte därifrån..
 

Artiklar från Familjeliv