Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känner mig inte gravid längre

Skrivet av Nessa v 15
Vet att frågan har varit uppe tidigare men måste bara fråga igen. Har nämligen inte kunnat sova i natt för jag oroat mig och grubblat så. Fram till v 11 hade jag massor med gravsymtom. Brösten spände, mådde illa, var trött och yr och hade väldig växtvärk (stramade och spände) i livmodern. Efter v 12 avtog dessa symtom och nu sedan en vecka tillbaka är de nästintill som bortblåsta. Förstår att det finns många kloka blivande mammor här som har barn sedan tidigare. Är detta något ni känner igen? Jag har heller inte känt en enda liten fosterrörelse (trots att jag verkligen förösker känna efter så är där inte minsta lilla bubbel *suck*). Känner mig nu mer och mer orolig att bebben har dött och det är därför jag inget känner. Magen har ifs vuxit lite men det är fortfarande bara jag och sambon som kan se det...Snälla någon lugna lilla mig...
Svar på tråden: Känner mig inte gravid längre

Jag känner precis likadant..

Skrivet av  Loella me bejbi v.15
...som du. Det enda är ju att man fortfarande har kliande bröstvårtor. Men annars känns det inte som man är gravid överhuvudtaget!!!

Har hört att symptom brukar försvinna efter vecka 12 där nånstans, och eftersom ALLT är så himla normalt jämt så är väl detta oxå det...men visst oroar
man sig!!!

hoppas att vi får kloka svar både du o jag!

Kjam på dig.
 

Skönta att höra

Skrivet av  Nessa v 15
Alltid skönt att höra att någon annan upplever samma sak. När har du tid för ul? Jag ska dit den 15 augusti, känns som evigheter!
 

Jag ska..

Skrivet av  Loella me bejbi v.15
...på ul den 1278...och är lite oroad över att hjärtat inte ska slå på den.

Men det är inte så att jag grubblar hela tiden heller såklart, men tanken finns ju ibland.

Hoppas att det går bra för oss på ul!

KJAM
 

känner lika...

Skrivet av  Elsa bf 29 jan
fy, vad tråkigt att ingen kan svara va! jag känner lika, är i vecka 13+0 imorgon och känner nothing, lite kliande bröstvårtor bara. Förra året när jag trodde jag var i v.13 kände jag inget heller...sa ju det på mvc och de tittade på ultraljud och fann inget foster! så jag är ju skitskakis, man såg ett foster för 3 veckor sedan och allt då var okej, men varför känns det inget???? ska till mvc imorgon på inskrivning, vet ej om jag vågar säga något, ska ju på spec mvc på måndag för ultraljud. Ja, ni är inte själva om att vara oroliga...jag är ofta vaken på nätterna och grubblar! kram på er iallafall! det måste vara bra nu!/Elsa
 

klart att man..

Skrivet av  Loella me bejbi v.15
...oroar sig för vad som KAN hända, men lite hinner man
ju såklart njuta lite oxå.

Hoppas att allt blir bra o att man känner sig liiiiiite lättare över bröstet när man varit på ul den tolfte augusti....

*väntar spänt*

Kram på dig.
 

Hur vanligt som helst!

Skrivet av  NenNa bf 1/1
Graviditetssymptomen kommer och går! och du behöver inte oroa dig alls för att du inte känt några fosterrörelser än. Jag börjar bli ganska säker - men inte helt säker - på att det är fosterrörelser jag känner, och då är jag ändå i v17 med tredje barnet! Oroar mig som attan att jag bara inbillar mig alltihop, och att de kommer att skratta ut mig på UL på torsdag, och säga att jag bara har blivit fet... Rent logiskt vet jag att det inte är så, men känslomässigt...

Efter v20 ungefär brukar det flesta känna fosterrörelser, men man behöver inte oroa sig förrän framåt v 24-28, om man inte känner något. Om man har moderkakan i framväggen av livmodern känns det inte alls lika mycket som annars.

Passa på och njut nu av att illamående mm har försvunnit - snart kommer massor av krämpor som man inte önskar sig!

Kram!
 

Tack!

Skrivet av  Nessa v 15
Det var skönt att höra. Ska försöka att inte oroa mig...
 

Egentligen...

Skrivet av  NenNa bf 1/1
...så är det ju bra korkat att oroa sig för sådant som inte har hänt, antagligen inte kommer att hända, och som man dessutom inte kan påverka - men vad gör man???
 

Känner likadant.

Skrivet av  Maria m Nathalie -99+ v 13
Kolla inlägget längre ner, där tog jag upp precis samma sak. Kram..
 

Känner mig inte heller...

Skrivet av  Mitzie v 12+6
speciellt gravid!

Men det är ganska vanligt den här perioden att man inte känner av sin graviditet, och tur är väl det för annars skulle jag dö av oro!

Magen är ju svullen iallafall, och jag kan nästan inte ha någta av mina byxor längre!
 

Tittade i min dagbok...

Skrivet av  Tin v.16
Hej!

Jag kollade i min dagbok från förra grav vid motsvarande period och då precis som nu känner jag på samma sätt. "Känner mig inte särskilt gravid" hade jag skrivit då och ut kom en välskapt pojke =)

kram
 

I min mage...

Skrivet av  Mise bf 10 jan
... fanns en liten bebis (eller foster) i alla fall!
Har äntligen varit på ultraljud idag :-)
Hade också alla möjliga tankar om att bebisen skulle vara död eller att grav.testet nog visat fel och att det fanns någon annan anledning till att jag inte haft mens på 18 veckor, gått upp 4 kg, gått upp en kup-storlek i bh\'n och hade en hård liten kula på magen... Jag är nästan helt säker på att det är en levande liten bebis i din mage också. Passa på och njut av att du mår så bra!